Vitamīna D avoti

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 12. oktobris 2013 00:00
1902

Vitamīns D palīdz jūsu organismam uzsūkt kalciju, tādējādi saglabājot jūsu kaulus un zobus spēcīgus. Tas arī palīdz stiprināt imunitāti un mazina vēža risku.

 

Pat ja jūs uzturā lietojat ar kalciju bagātus ēdienus, bez D vitamīna organisms to nespēj absorbēt kaulos.

 

Ikdienā lietojiet pārtikas produktus kuri satur D vitamīnu vai arī papildus lietojat D vitamīna kapsulas vai pilienus.

 

Dabīgi D vitamīna avoti:

 

  • Treknās zivis – lasis, sardīne, forele zutis utt.

 

  • Mencu aknu eļļa ( nelietot grūtniecēm)

 

  • Olas, gaļa un piens satur nelielu daudzumu D vitamīna, taču tā daudzums šajos produktos mainās sezonāli.

 

  • Veikalos nopērkami arī daudzi produkti, kuri mākslīgi bagātināti ar D vitamīnu ( margarīni, jogurti, brokastu pārslas utt.)

 

 

D vitamīns no saules?

 

D vitamīnu var iegūt arī sauļojoties, bāla āda ātrāk absorbē D vitamīnu un līdz ar to nav nepieciešams ilgi uzturēties saulē, tumša ada absorbē ilgākā laika posmā, līdz ar to saulē jāatrodas ilgāk. Sauļošanās laikā iegūto D vitamīna daudzumu ir ļoti grūti noteikt, tāpēc piemērotākais un ieteicamākais D vitamīna avots ir treknās zivis.

 

Vai tu pietiekoši uzņem vitamīnu D?

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies