Vingrinājumi trauksmes sajūtas mazināšanai un miera, drošības sajūtas radīšanai

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 18. maijs 2020 15:32
258

Regulāras fiziskās aktivitātes palīdz mazināt stresu un iekšējo nemieru, atbrīvojot endorfīna jeb “laimes hormona” izdalīšanos. Pats galvenais ir saņemties un sākt vairāk kustēties. Svarīgi arī atrast sev vispiemērotāko aktivitāti, kas sniedz prieku – tās var būt pastaigas, riteņbraukšana, skriešana, joga, dejas vai jebkuras citas fiziskās aktivitātes, turklāt šobrīd dažādas nodarbības pieejamas arī tiešsaistē, tāpēc ir īstais laiks izmēģināt ko jaunu. Vislabāk aktivitātes veikt brīvā dabā, jo svaigs gaiss, saules gaisma un dabas ainavas atstāj labvēlīgu ietekmi uz organismu un uzlabo pašsajūtu.

Vingrinājumi trauksmes sajūtas mazināšanai un miera, drošības sajūtas radīšanai:

1# vingrinājums. Efektīvs un trauksmi mazinošs elpošanas veids ir 2–3 sekunžu ieelpa caur degunu, kam seko lēna un nesteidzīga izelpa, vismaz 8 sekundes. Veicot izelpu, iztēlojieties, ka tā notiek caur salmiņu, kas vērsts uz sveces liesmu. Izelpas laikā tā nevar tikt nodzēsta.

2# vingrinājums. Kopā ar elpošanas tehnikām labi strādā arī vizualizācijas tehnikas – piemēram, apsēdieties vai apgulieties tā, lai jums būtu ērti. Sāciet lēnām un vienmērīgi elpot, paralēli iztēlojoties vietu, kurā jūtaties labi un droši – ja tādas nav, tad radiet to savā iztēle. Aplūkojiet šo vietu kārtīgi – kā te izskatās? Pacentieties ieklausīties skaņās, sajust šīs vietas smaržu, pieskarieties kādam priekšmetam, sajūtot to fiziski. Izvēlieties šīs vietas mierīgāko punktu un novietojiet tur atpūtas krēslu, apsēdieties vai atgulieties, aizveriet acis, un klausieties šīs vietas skaņās, elpojiet un baudiet šīs vietas smaržu un gaisotni. Ļaujieties mieram un drošības sajūtai, kas piepilda jūsu ķermeni. 

3# vingrinājums. Aplūkojiet telpu, kurā atrodaties un prātā nosauciet piecus priekšmetus, kurus redzat; piecas skaņas, kuras dzirdat; piecas sajūtas, kuras jūtat (piemēram, pulsāciju, apģērbu u.c.) un piecas smaržas, kuras varat saostīt. Atkārtojiet šo uzdevumu no sākuma līdz beigām, katru reizi saucot par vienu lietu mazāk – vispirms piecas, tad četras, tad trīs, divas un vienu. Katrs nākamais solis padosies aizvien grūtāk un grūtāk, bet tieši tāpēc svarīgi ir neapstāties arī tad, kad pirmajā mirklī šķiet, ka vairs neko nevarat ne saostīt, ne sadzirdēt. Jo grūtāk ieraudzīt, sadzirdēt, saostīt vai sajust, jo smadzenes aktīvāk fokusējas uz dotā uzdevuma izpildīšanu, pārslēdzot uzmanību no satraucošajām domām un trauksmes sajūtas.

Foto: www.pixabay.com

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies

Kā pievienot rakstus Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Redaktores sleja

Pārmaiņas...

Pārmaiņas...

Kādi konkursi notiek Sieviešu klubā

Skaistumkopšanas balvas, kino un teātru biļetes, grāmatas

Horoskopi

Horoskopi: ko zvaigznes sola jūlijā

Horoskopi: ko zvaigznes sola jūlijā