Veselīga uztura pamatprincipi 2. daļa

Autors: Sieviešuklubs.lv, 2013. gada 6. novembris, 00:00:00
Veselīga uztura pamatprincipi 2. daļa

Par eļlām

Cepšanai jāizmānto rafinētās eļļas. Tās var būt visdažādākās, lai tikai neveidotu piegaršas. Ēšanai jālieto tikai nerafinētās eļļas. Tām jābūt pirmā spieduma, nedozodorētām, ar auksto metodi iegūtām. Augu eļļās nav holesterīna. Palmu un kokosriekstu eļļas veido nešķīstošus pleķus asinīs, kas krasi pazemina asins kvalitāti. To labi var redzēt tumšā redzeslauka mikroskopā. Tā kā šīs eļļas ir lētas, diemžēl tās plaši izmanto pārtikas rūpniecībā, maskējot ar nosaukumu ‘’augu eļļa’’, tāpēc derētu zināt, kas tās par eļļām. Palmu un kokosriekstu eļļa ir samērā cieta (augsta kušanas temperatūra). Tāpēc, piemēram, konditorijas izstrādājumiem un ne tikai (tortes, konfektes, margarīns utt.) ir ērti veidot dažādas formas.

Samazini vārāmā sāls patēriņu. Ja ir paaugstināts asinsspiediens vai kāda sirdsslimība, atsakies no tā vispār. Sāls aiztur šķidrumu organismā, atņem kalciju organismam un agresīvi iedarbojas uz gremošanas orgānu gļotādām. Vārāmā sālī ir tikai divi mikroelementi, hlors un nātrijs. Turpretī jūras sālī to ir 64 un tie visi ir nepieciešami cilvēka organismam. Tādi dārzeņi kā ķiploki, sīpoli,  mārrutki, rutki lieliski papildina visas dabisko sāļu kombinācijas un var aizvietot vārāmo sāli.

Lieto vismaz 5 no pret parazitārā uztura produktiem. Tie ir ķiploki, sīpoli, citroni un ķirbju, ķimeņu, diļļu sēklas. Sarkanie čili pipari, priežu skujas, priežu pumpuri pavasarī, rūgt vielas (vērmeles), alveja, kanēlis, krustnagliņas, kurkuma, mārrutki, sinepes, lauru lapas, dilles, selerijas, organiskās skābes saturošas ogas (jāņogas, mellenes, upenes, dzērvenes utt.) Šie visi produkti nepatīk vīrusiem, baktērijām, sēnītēm un tārpiem.

 Šūnu uztura formula. 1,5–28,9–15–12-3-7

Katru dienu mūsu organismā mirst 100 miljons šūnu un dzimst tikpat. Pēc 28 dienām mums jau ir cita āda, bet pēc 120 dienām cita asins. Pēc 2 gadiem - sirds, pēc 4 gadiem – aknas, pēc 7 gadiem kauli. Cilvēka ķermenī ir 100 triljonu šūnu un katra no tām pieprasa regulāru pārtikas piegādi. Katru dienu šūnām nepieciešams:

 1,5 litri ūdens ( tēja, kafija un sula tas ir ēdiens)

28 aminoskābes (9 no tām neaizvietojamās). Tas ir celtniecības materiāls jaunām šūnām fermentiem, hormoniem. Ēd dārzeņus, zaļās salātu lapas, diedzētus graudus, pupas, riekstus sēkliņas, gaļu, spirulīnu, jūras aļģes, griķus, prosu.

15 mikroelimenti. Lai aminoskābes savienotos noteiktā secībā, nepieciešami makro un mikroelementi (kalcijs, kālijs, magnijs, cinks, dzelzs utt.)

12 vitamīni, kas dod nepieciešamo enerģiju mikroelementiem, lai tie varētu noteiktā secībā salikt aminoskābes.

Omego-un omego-6 taukskābes. Ietilpst katras šūnas membrānas sastāvā. Lieto nerafinētās eļļas (linsēklu, zivju, bišu maize) vai uztura bagātinājumus, kas satur omega taukskābes.

7 fermenti. Satur visi termiski neapstrādātie produkti (rieksti, augļi, dārzeņi, diedzētas sēklas). Fermenti vispirms sasmalcina uzturu līdz sīkām daļiņām un pēc tam dot komandu, kā šīs daļiņas salikt jaunā kārtībā.


Dzer svaigi spiestas sulas. Vismaz vienreiz nedēļā pagatavo sev svaigu dārzeņu sulu. Tie ir bagāti ar hlorofilu (zaļā krāsa), kas attīra asinis, iesaistās sarkano asinsķermenīšu ražošanā un sniedz enerģiju. Sulā ir visi vērtīgie dārzeņu vitamīni un mikroelementi.

 

Avots:medusmaize.lv