Pirms Līgo krasi aug pieprasījums prezervatīviem, pēc svētkiem – avārijas kontracepcijai

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 20. jūnijs 2014 02:13
2201

Apkopojot informāciju par pārdošanas datiem BENU aptieku tīklā, tā rāda, ka latvieši ir gana naski papardes zieda meklētāji. Statistika rāda, ka pirms Līgo svētkiem prezervatīvu pārdošanas apjomi pieaug trīskārši, savukārt pēc svētkiem teju divas reizes aug pieprasījums pēc avārijas kontracepcijas. Visstraujāk jeb teju piecas reizes pirms Līgo svētkiem pieaug pieprasījums pēc pretinsektu līdzekļiem, kā arī preparātiem brūču apstrādei.


BENU aptieku pārdošanas attīstības vadītājs Egils Tēbelis skaidro: „Periodā pirms Līgo svētkiem vērojams izteikts pieaugums pieprasījumā pēc prezervatīviem, piemēram, 2013.gadā papardes zieda meklētāji svētkiem gatavojās gana aktīvi, jo dienu pirms Līgo svētkiem pārdoto prezervatīvu apjoms veidoja 9,7% no jūnija kopējā prezervatīvu pārdošanas apjoma jeb teju trīs reizes lielāku apjomu nekā vidēji vienā jūnija dienā. Savukārt pēc svētkiem pieprasījums atgriežas ierastajā ritmā. Turpretī divas dienas pēc svētkiem ir novērojams avārijas kontracepcijas pārdošanas pieaugums. Pērn pēc Jāņu dienā šo līdzekļu pārdošanas apjomi bija divas reizes lielāki nekā vidēji vienā jūnija dienā jeb 6,8% no mēneša kopējā pārdošanas apjoma. Avārijas kontracepcijas līdzekļu pārdošanas apjomi „ierastā režīmā” parasti atgriežas trešajā dienā pēc Līgo svētkiem.”


Ņemot vērā, ka cilvēki visbiežāk izvēlas Līgo svētkus svinēt brīvā dabā, līgotāji jau laikus rūpējas, lai atpūtu nesabojātu asinskārie odi vai ērces. Līdz ar to ik gadu būtisks pieaugums pirmssvētku periodā vērojams arī pretinsektu līdzekļu pārdošanai. Šo līdzekļu pārdošanas apjomi sāk pieaugt jau trīs dienas pirms svētkiem. 2013.gada 20.jūnijā dienas pārdošanas apjoms dubultojās, 21.jūnijā tas pieauga jau 2,5 reizes, savukārt 22.jūnijā pārdošanas apjomi, salīdzinot ar dienas vidējo pārdošanas apmēru, pieauga piecas reizes.


Kā stāsta „BENU Aptieka” pārdošanas attīstības vadītājs Egils Tēbelis, pirmssvētku periodā novērojami arī ļoti apzinīgi līgotāji, kuri jau laikus apdomā savas mājas aptieciņas atjaunošanu ar trūkstošajiem līdzekļiem un preparātiem. „Svētki brīvā dabā saistās arī ar dažādām aktivitātēm, kuras ne vienmēr norit, kā plānots, tāpēc pirms svētkiem novērojams pārdošanas pieaugums plāksteriem, vatei, marles saitēm un dažādiem preparātiem brūču apstrādei. Šo produktu pārdošana 2013.gadā divas dienas pirms svētkiem, salīdzinot ar iepriekšējām dienām, pieauga par 30%,” atklāj E.Tēbelis.


Kā jau tradicionālos latviešu svētkos, arī Līgo svētkos latvieši labprāt izmanto iespēju klāt bagātīgu svētku galdu. Tomēr svētkos iecienītais šašliks un alus nereti atstāj sekas uz gremošanas sistēmu. Līdz ar to svētku periodā palielinās arī pieprasījums pēc preparātiem kuņģa darbības regulēšanai, taču otrajā dienā pēc svētkiem tradicionāli novērojams būtisks pieaugums pieprasījumam pēc pretsāpju līdzekļiem, piemēram, 2013.gadā pieaugums pēc pretsāpju līdzekļiem pēcsvētku dienā, salīdzinot ar mēneša vidējo apjomu, bija par 62% lielāks.


Egils Tēbelis skaidro, ka atkarībā no laikapstākļiem pieaugums novērojams arī saules aizsarglīdzekļiem, taču šīs kategorijas pārdošanas apjomi vienmēr atkarīgi no laika prognozes. Ja tiek prognozēti silti un saulaini svētki, tad pārdošanas apjomi būtiski pieaug, bet, ja prognozē lietainus svētkus, tad saules aizsarglīdzekļu pārdošanas apjoms būtiski neatšķiras no ikdienas pārdošanas apjomiem.

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies