Pārvari bailes un dodies uz sporta zāli! Iedvesmojoša saruna ar MyFitness treneri Anci Olti

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 7. novembris 2019 19:04
173

MyFitness ir lielākais tīkls Baltijā. Latvijas tirgū ir kopš 2014. gada. Uz doto brīdi Latvijā darbojas 13 MyFitness sporta klubi ar plašām trenažieru zālēm, modernu aprīkojumu un daudzveidīgu nodarbību klāstu.

MyFitness misija ir iedvesmot, motivēt un atbalstīt cilvēkus, kas izvēlējušies pievērsties aktīvam, veselīgam un kvalitatīvam dzīvesveidam, to realizējot ar treniņu un kustību palīdzību.

Sieviešu Kluba veselīgā dzīvesveida konkursa ietvaros aicinājām uz sarunu Anci Olti - MyFitness grupu treneru vadītāju. 

20191107190556-61807.jpg

Ja nekad iepriekš nav apmeklēta sporta zāle, ar ko vajadzētu sākt? Kā sagatavoties pirmajam sporta zāles apmeklējumam?

Svarīgākais ir pieņemt lēmumu par došanos uz sporta zāli un nenobīties pusceļā. Jāsaprot, kāpēc tieši vēlies doties uz sporta zāli. Jānosprauž sev mērķi vai pat vairākus mazākus mērķus, lai tie būtu kā atskaites punkti.

Tiem, kas plāno apmeklēt sporta zāli pirmo reizi, noteikti varu ieteikt mūsu nodarbību Gym ABC. Tā ir nodarbība mazā grupā (līdz 5 cilvēkiem), iekļauta abonementā, nekas papildus nav jāmaksā. Privātais treneris izrāda trenažieru zāli, kā ieslēgt trenažieri u.t.t.

Nonākot sporta zālē, nav jākautrējas lūgt trenerim padomu. Daudzi baidās kaut ko jautāt treneriem, jo domā, ka par to būs papildus jāmaksā. Tā nav! Droši jāiet klāt un jājautā. Treneri ir laipni un atsaucīgi, tas ir viņu darbs. Viņi parādīs un pastāstīs, kā darbojas katrs no trenažieriem, kā iestatīt nepieciešamo režīmu.

Lai justos drošāk, es ieteiktu doties uz treniņiem ar kādu draudzeni vai apmeklēt grupu nodarbības. Manuprāt, grupu nodarbību apmeklējumi vairāk motivē, jo tu redzi arī pārējo 20 grupas dalībnieku pūles, kam arī ir grūti.

Mēs iestājamies par veselīgu dzīvesveidu visiem. MyFitness ir dažādas iespējas - klasiskās fitnesa nodarbības un trenažieru zāles, intensīvie treniņi, senioriem paredzētas nodarbības un jauniešu (12-15 g.) treniņi. Ir arī nodarbības, kuras droši var apmeklēt grūtnieces. "Mother to be" nodarbības tiek piedāvātas gan ūdenī (Radisson sporta klubā), gan "sausumā" (Dzelzavas sporta klubā). 

Kādu apģērbu būtu ieteicams izvēlēties sporta zāles apmeklēšanai?

Galvenais, lai varētu justies ērti un brīvi. Izvēlētajam apģērbam nav īpašas nozīmes, nav obligāti jāpērk jauns un dārgs sporta tērps. Bet, iespējams, ka jauns sporta tērps var veicināt motivāciju doties uz sporta zāli. Tas ir atkarīgs no katra individuāli. Tomēr ļoti svarīgi ir apavi. Un tā ir lieta, kurai es ieteiktu netaupīt naudu. Ir nepieciešami atbilstoši sporta apavi, nevis vecās kedas ar gludu zoli, ar kurām mēdz staigāt pa āru. Sportojot ir ļoti svarīgi, lai pēda būtu pareizi balstīta, tas palīdzēs izvairīties no traumām, diskomforta un sāpēm.

Kādi ir ieteikumi uzturam pirms un pēc sporta zāles apmeklējuma?

Tas ir ļoti individuāli, tāpēc vajag sevī ieklausīties. Vienam cilvēkam pirms treniņa pietiks ar banānu, bet citam vajadzēs veselu putras bļodiņu izēst. Īsi pirms treniņa nebūtu ieteicams lietot uzturā izteikti sātīgus ēdienus lielos daudzumos. Ieturēt standarta maltīti var aptuveni 2-3 stundas pirms treniņa, lai nerastos diskomforts sportošanas laikā. Bet, protams, ja ir paredzēts rīta treniņš 7, neviens necelsies 4, lai paēstu brokastis. Ja cilvēkam ir "liela rezerve", var atļauties arī neēst vispār pirms treniņiem. Bet cilvēkiem ar smalkāku uzbūvi, noteikti būs nepieciešams kaut ko apēst, lai treniņa laikā pietiktu enerģijas.

Ja ir gadījusies saspringta diena bez pusdienām, es ieteiktu pirms vakara treniņa iedzert proteīna kokteili vai apēst kādu proteīna batoniņu. Tos vienmēr var iegādāties uz vietas mūsu sporta klubos. Neliela uzkoda vai kokteilis palīdzēs remdēt izsalkumu un sniegs spēku, lai nebūtu jākrīt ģībonī treniņa laikā. Badošanās nav atbalstāma intensīvu treniņu periodā.

Ir jāieklausās sevī, jāmēģina dažādus variantus. Un nav jākautrējas teikt trenerim, ja jūties slikti nodarbības laikā. Treneris pielāgos intensitāti, jo viņam nav mērķis tevi novest līdz ģībonim vai sliktai dūšai.

Arī uzreiz pēc treniņa nav ieteicams piepildīt kuņģi ar smagu, kalorijām bagātu ēdienu lielās devās.

20191107190643-98844.jpg 

Kad labāk sportot - no rīta vai vakarā?

Veselības ziņā diennakts laikam nav nozīmes. Man pašai labāk patīk rīta treniņi, tie ļauj sagatavoties dienai. Savukārt vakarus es veltu citām nodarbēm - pastaigām ar suni, kādam pasākumam. Vakaros vienmēr ir ko darīt.

Galvenais ir atrast sev piemērotāko laiku, nemocīt sevi, jo tad nebūs gandarījuma sajūtas, tieši pretēji - tiks meklēti visi iespējamie iegansti, lai izvairītos no treniņiem. Un atrunas var atrast vienmēr. 

Cik treniņi nedēļā būtu ieteicami?

Tas ir atkarīgs no izvirzītā mērķa. Bet vidēji tie ir 3-4 treniņi nedēļā. Un ieteicams dažādot treniņu programmu. Kvalitatīvi, pārdomāti treniņi. Pakāpeniski ir jākāpina intensitāti, lai treniņš būtu efektīvs. Jo dažādākas būs slodzes, jo vairāk organisms tērēs.

Ir gadījumi, kad ir nepieciešams ātri atgūt formu. Piemēram, sabiedrībā pazīstamām personībām pēc dzemdībām vai aktrisēm pirms lomas. Tādos gadījumos var veidot treniņu programmu pat ar nodarbībām divas reizes dienā. Tomēr triecientempos sasniegtiem rezultātiem parasti nav ilgs mūžs, kā arī tie nevar tikt uzskatīti par veselīgu metodi.

Mēs iestājamies par sportisku un veselīgu dzīvesveidu, nevis īslaicīgu kampaņu. Tāpēc arī ir ieteicams 3-4 treniņu plāns nedēļā, jo to var saplānot un iekļaut ikdienā, lai ievērotu šādu režīmu ilgstoši. Savukārt, ja tie būs divi treniņi katru dienu, organisms nespēs ilgstoši ievērot šādu režīmu, un tā būs vien īslaicīga akcija. 

Mūsu konkurss Sieviešu Klubā tiek rīkots ar domu, lai sāktu gatavoties svētku sezonai jau tagad, nevis nedēļu pirms Ziemassvētkiem, kad saproti, ka "kleita ir sarāvusies". Uz kādiem rezultātiem var cerēt?

Līdz Ziemassvētkiem ir palicis aptuveni pusotrs mēnesis. Sagraušu cerības, bet iespaidīgu skaitu kilogramu pa šo laika periodu (veselīgā veidā) neizdosies nomest. Ievērojot sabalansētu uzturu un apmeklējot sporta nodarbības, nedēļas laikā var atbrīvoties no 0.5-0.8 kg. Tātad līdz Ziemassvētkiem tie varētu būt 3-4 kg.

Bet, ja pat cilvēks ir attapies divas nedēļas pirms Ziemassvētku balles, nevajag padoties. Lai arī ideālo ķermeņa svaru līdz svētkiem neizdosies atgūt, fitnesa treniņi palīdzēs uzlabot stāju, muskuļu tonusu. Fiziskās aktivitātes ietekmē arī pašsajūtu un izskatu. Ja mēs jūtamies labi, tad mēs arī izskatāmies labi.

 20191107190717-93998.jpg

Šobrīd ir tik daudz dažādas mobilās aplikācijas, YouTube kanāli, blogeri un sociālo tīklu projekti, kuros tiek solīts ātrs rezultāts bez lielām pūlēm. Kāds ir Jūsu viedoklis par šīm tievēšanas programmām?

Tam visam noteikti ir arī plusi, jo mēs sākam par to visu interesēties. Bet es iesaku vienmēr ieslēgt kritisko domāšanu. Ja kaut kas sola ātru rezultātu vai brīnumtabletītes, diemžēl, bet tas nestrādā. Un arī projekti ir dažādi. Ir tādi, kur tiek nokomplektēta grupa, tiek piesaistīti uztura speciālisti, sporta treneri. Katram dalībniekam individuāli tiek pievērsta uzmanība, izstrādātas atbilstošas vadlīnijas. Tādā gadījumā tas ir apsveicami. Bet arī jāskatās, vai projekta laikā cilvēka dzīvesveids netiek pavērsts absolūti pretējā virzienā, jo tad, iespējams, ka tas dzīvesveids tiks ievērots tikai projekta laikā, bet pēc tam viss atkal atgriezīsies vecajās sliedēs.

Tas, ko es neatbalstu, ir projekti, kuros tiek samaksāta nauda un tad tiek nosūtīts vienāds uztura plāns, treniņu programmu visiem dalībniekiem. Neviens neredz, kā tu veic šos vingrojumus, vai tu nenodari kaitējumu savai veselībai. Neviens nemēra ķermeņa aprises, nepainteresējas par analīžu rezultātiem. Bieži vien šādi projekti nodara vairāk ļaunuma veselībai.

Ja blogeris apgalvo, ka ēst to vai šo ir slikti, tad vajadzētu uzmanīgi papētīt, uz kāda pamata tas apgalvojums ir balstīts. Vai tam ir kāds zinātnisks pamatojums vai tomēr tikai "viena tante teica".

Vai MyFitness piedāvā kādus svara samazināšanas projektus-programmas?

Jā, mūsu treneri veido nelielas grupas ar dažādiem mērķiem - svara samazināšana, muskuļu masas pieaugums, kardioizturības palielināšana u.t.t. Mazajām grupiņām tiek sastādīts individuāls plāns katram dalībniekam. Ir noteikts laiks ar atskaites punktiem. 

Kādi ir ieguvumi, kļūstot par MyFitness sportiskās komandas biedru?

Fiziskās aktivitātes mums ļauj ne tikai izskatīties labāk, bet arī justies labāk. Sportojot izdalās laimes hormoni. Un, kad redzi progresu vai sasniedz vēlamo mērķi, prieks ir vēl lielāks.

Mēs saviem biedriem piedāvājam ne tikai sporta zāles apmeklēšanu, bet arī piedalīties dažādos pasākumos. Piemēram, 30. novembrī mēs rīkosim 15 km pārgājienu no Zvejniekciema līdz Inčupei. Pieteikties var jebkurš - gan MyFitness esošie biedri, gan tie, kas vēl tikai domā par piebiedrošanos mūsu sportiskajam pulkam.

Un vēl - mēs veidojam sadarbību ar dažādiem uzņēmumiem. MyFitness biedriem ir iespēja saņemt īpašos piedāvājumus vai atlaides mūsu sadarbības partneru veikalos, kafejnīcās un salonos.

 20191107191030-84112.jpg

Ja nu tomēr absolūti nesanāk apmeklēt sporta zāli, ko katrs no mums var darīt veselīga dzīvesveida labā?

Grūti ieteikt kādu vienu kompleksu risinājumu visiem, un tas arī nebūtu pareizi, jo mēs esam tik dažādi. Kādam, piemēram, var būt locītavu problēmas, sāp mugura vai kāda cita veselības problēma. Bet tāds absolūtais minimums, ko es varētu ieteikt - katram no mums ir viedtālrunis vai viedaproce, ar kuras palīdzību var skaitīt soļus. Izstaigājamies un mēģinām savākt vismaz 10 000 soļu katru dienu. Izmantojam kāpnes, aizmirstam par liftu. Dodamies uz tālāko veikalu ar kājām. Arī brīvdienas var pavadīt aktīvi - nevis tirdzniecības centrā vai kinoteātrī, bet dodamies aktīvā pārgājienā kaut kur pie dabas.

Šobrīd ir populāras dažādas skriešanas sacensības, bet es ieteiktu ļoti uzmanīties ar skriešanu. Nepareizi skrienot, arī var nodarīt kaitējumu savai veselībai.

Sarunas noslēgumā - novēlējums mūsu lasītājām

Tagad ir populāri dažādi izaicinājumi, kuri mudina kaut ko darīt vai nedarīt noteiktu dienu skaitu. Bet mans novēlējums ir, lai sanāk izjust sportošanas patieso baudu, kas sniedz gandarījumu, motivē turpināt un sasniegt jaunus mērķus. Iesaku likt uzsvaru uz kvalitāti, nevis kvantitāti. Mērenību it visā! Arī panašķoties nav aizliegts, bet tam ir jābūt ar mēru. Saglabāt kritisko domāšanu, ja redzi aplikāciju telefonā, kas sola nedēļas laikā zaudēt 10 kg - netici tam!

Lai veselīgs dzīvesveids un fiziskas aktivitātes ir dzīvesstils, nevis īslaicīga akcija!

Piedalies Sieviešu Kluba veselīgā dzīvesveida konkursā un laimē MyFitness balvu - sporta zāles abonementu 30 dienām!

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies