Nepareiza ēšana

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 12. novembris 2013 00:00
2238

Jau pirms tūkstoš gadiem Avicenna ir teicis, ja cilvēks ir saslimis,

pirmkārt viņam jāatsakās no ēdiena,

otrkārt jāveic zarnu trakta attīrīšanas procedūras,

treškārt jāmaina ēšanas ieradumi un jāizskalo ‘’organisma kanalizācijas sistēmas’’ (limfātisko, urīnizvadsistēmu un kuņģa zarnu traktu).

 Un tikai tad, ja tas nav līdzējis viņš var griezties pie ārsta pēc palīdzības. Ir dzirdēta paruna, mēs rokam kapu ar dakšu un karoti un otra paruna - meklē slimību bļodas dibenā. Un tam ir dziļš pamats. Mēs uzturā lietojam ļoti maz dzīvus produktus; svaigus dārzeņus, augļus, zaļumus, ogas, mājās gatavotu sieru, svaigu gaļu, zivis, svaigi spiestas sula, riekstus. Mēs, protams, lietojam daudz ko no iepriekš minētā, bet vispirms nogalinām šo produktus. Nonāvēšanas ieroči: sāls, cukurs, etiķis, citronskābe, augsta temperatūra. Rezultātā tiek iznīcināti fermenti, vitamīni un citas bioloģiski aktīvas vielas. Termiskās apstrādes procesā tiek iznīcināti 85% uzturvielu. Daudzi no mums ir mācījušies, ka gaļa ir viens no mūsu galvenajiem olbaltumvielu avotiem, tomēr patiesība ir tāda, ka mēs saņemam ļoti maz olbaltumvielu no gaļas, ja tā tiek gatavota augstā temperatūrā. Tikai fermentu iedarbībā pārstrādājot uzturu tiek ražota enerģija, bez kuras mēs nevarētu dzīvot. Lielākā kļūda ir, lietot produktus, kuri ir nogalināti ķīmiskā ceļā, izmantojot kancerogēnas E- vielas, konservantus, kas satur formaldehīdu, krāsvielas, stabilizatorus, fermentu blokatorus, antibiotikas, hormonus, skābes. Pagarinot produkta derīguma termiņus pārtikas industrija graujoši iedarbojas uz cilvēka organismu. Visas šīs piedevas grauj imunitāti. Piemēram, nātrija glutomāts (E-621), tiek pievienots kā garšas pastiprinātājs buljona kubiciņos, sojas mērcēs, dažādās garšvielās. Šī E piedeva bojā galvas smadzeņu šūnas, var izraisīt galvassāpes un bojājumus līdz pat Alcheimera slimībai, grauj acs tīkleni, var izraisīt glaukomu.

 Īpaši bīstamas pārtikas piedevas.

 Krāsvielas: E-103; 105; 121; 123;125; 126; 130; 131; 142; 152.

 Konservanti: E–210; 211; 213-217; 240.

 Skābes regulētājs (sulās): E-330.

 Aizkuņģa dziedzera un kuņģa darbību ļoti negatīvi ietekmē: E- 221-226; 320-322; 338-341; 407; 450; 461-466.

 Alerģiju izraisošie: E-230-232; 311-313.

 Nieres un aknas graujošie: E- 171-173; 320-322.

 Redzi bojā un ne tikai: E-621; 641


Avots:Medusmaize.lv 

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
Noelle 12. novembris 2013 16:19 Spotorno

Par to īsumu un konspektīvo raksturu - man šķiet, ka tas der attiecība uz vispārīgām lietām, (piemēram, tas pirmais raksts no medusmaize.lv) - tādos gadījumos tieši prasās īsi un kodolīgi. Bet šeit, kad runa ir jau par detaļām un konkrētākām lietām, prasās pēc analīzes, citādāk sanāk, ka ir apgalvojums, bet atbildes uz jautājumu "kāpēc?" tā arī netiek sniegtas.

Protams, varētu vēl būt runa, ka pietiekami nebūs nekad un šis varētu būt kā tāds motivators atbildes uz saviem "kāpēc" meklēt tālāk, citos resursos, bet lielākoties jau mums tam nav laika. Tāpēc sanāk tāds pusdarīts rezzultāts.

Jebkurā gadījumā - labi, ka autors ir centies, darbojies, pētījis, un gūtajā informācijā daļās ar lasītāju. Par to paldies (katrs gan jau kaut vienu noderīgu/vērtīgu teikumu/atziņu šeit būs atradis), bet pasniegšanas veids laikam man īsti nepatīk.

vecsprofils 12. novembris 2013 15:51

Arīdzan, man negribētos kritizēt šo rakstu kvalitāti, jo es pilnīgi saprotu kādu motīvu dēļ, informācija pasniegta konspektētā, atrauta veidā. Ja tagad (kā pavisam nesen) tiktu iekopēti zinātniskie referāti, tad atkal būtu slikti, ka cilvēki to nelasītu garā apjoma dēļ.
Tad kā labāk - lai īsāk, bet kodolīgāk (izlaižot vietumis pamatojumu) vai gari, bet ar pamatojumu?!
Nu, manuprāt, SK kā vienkārši informatīvai lapai, pietiek ar konspektīvu informācijas izklāstu, bet tie, kuri tiešām būs ieinteresēti, pamatojumu un zinātnisko atradīs specializētās lapās :)

vecsprofils 12. novembris 2013 15:46

A man atkal liekas, ka šīs tēmas par veselīgo uzturu, slimībām un atgādinājumiem aiziet pie ārsta kļuvušas pārāk uzbāzīgas. Katra otrā diena ar gandrīz to pašu.
Man apnika un arī interese sen jau zudusi par to lasīt, tādēļ ka tik tiešām šodien tā apsēstība ar pārveselīgo uzturu ir pārlieku pretrunīga un vietumis nepamatota.

Piemēram, nu es nevaru teikt, ka visiem, visiem jālieto tik daudz to dārzeņu, augļu un svaigo pārtiku. Ietilpstu tajā "mēs" kategorijā, jo apzināti nelietoju tik daudz svaigumu, jo man tieši pretēji - zarnas nepieņem tik daudz to svaigo dārzeņu un augļu, piedodiet, bet man nav patīkami, kad tieši šo dārzeņu un augļu regulāras lietošanas dēļ (sekojot tiem principiem, ko raksta, cik it kā dienā jāēd to) - iet ar nenoformētu vēdera izeju.

Tāpat par ūdeni - nu ne visiem tie ir 2l dienā. Ja es dzeru 2l dienā, izskalotu sev visas nepieciešamās uzturvielas, jo augums ir mazs, tāpēc man pietiekami ir ar 1l dienā.

Kerstyna 12. novembris 2013 14:00

Dzīvot ir kaitīgi, ja cilvēks dzīvo - viņš nomirst..... :(

pece 12. novembris 2013 12:45

Iesaku raksta autoram ne tikai nosaukt E cipariņus, bet arī nosaukumu, jo ražotāji, gribot būt balti un pūkaini, sākuši izmantot cilvēku neizglītotību un raksta E vārdisko nosaukumu un cilvēki ņammā, pārliecībā, ka tur E nav!

VIT@ 12. novembris 2013 10:24 Noelle

Es domāju, ka nekļūdīšos , ja teikšu liela daļa SK esam izglītotas veselīgas ēšanas jomā, ka šāda informācija liekas īsa, nepilnīga un arī bez pamatojuma, kas veicina un vedina uz diskusijām :)

Noelle 12. novembris 2013 10:03

Izskatās, ka drīzi arī diskusijas par ēdienu būs tikpat sensitīvas kā diskusijas par politiku vai reliģiju :D (es ne par diskusiju šeit, komentāros, bet par pretrunīgajiem rakstiem pētījumiem, spriedumiem u.t.t.) :)

Vispār, par šo rakstu kvalitāti (lai gan neapstrīdu tajos paustās informācijas patiesumu vai zinātnisko pamatotību, jo gluzi veinkārši - neesmu ne zinātniece ne šīs jomas speciāļiste) man ir līdzīgas domas kā Mirandai. Tāda faktu skaldīšana vien ir. It kā viss šķiet konspektīvi, bet vietām atkal nevajadzīgi gari, detalizēti un tad atkal rodas sajūta, ka parādās pretrunas... nezinu. Pilnībā šī info līdz ar to mani nepārliecina, turklāt vietām tā ir arī ļoti tendencioza.

nosiguldas 12. novembris 2013 09:57 DIO

:)piekrītu

VIT@ 12. novembris 2013 09:51 nosiguldas

Mans ietiekums balstās uz produktiem, kur dzīvoju un kas man ir pieejams no koka, protams, apelsīns nav LV auglis, tad ar kaut ko aizvieto, kas ir vietējais auglis, ja tāds ir, bet ābols ir klasiska un laba alternatīva visam. Ūdens, nezinu vai tad to maz jāpiemin. Skaidrs, ka ūdens ir vienkārši nepieciešams ķermenim un tīrā veidā.

Un tas piemērs, zini arī nesmēķētāji mirst no plaušu vēža, lūk.. visa dzīve ir šausmīgi kaitīga!!! :)

nosiguldas 12. novembris 2013 09:45 DIO

hm, āboli no sava dārza iespējams, bet apelsīni, nezināmas izcelsmes nezināmas valsts un mēslojumi, lai palielinātu ražu. Katrs iesaka savu. Citi iesaka glāzi ūdens, Ziņģīte, iesaka cietas maizes šķēlīti. Tādas ideālas receptes nemaz nav. Kādu brīdi atpakaļ lasīju, ka viens no veģetāriešiem, ( pamatlicējiem), miris no kuņģa vēža. Man jau liekas, ka nav vērts vispār cepties par šo tēmu, E ir un man liekas , ka nav pārtikas kurā kaut nedaudz, kaut viens no viņiem nebūtu. Ja tā nebūs pārtika, tad ir sadzīves ķīmija, kosmētika, apģērbs un vēl un vēl.

miranda 12. novembris 2013 09:33

Godīgi sakot, mani sāk kaitināt šie raksti no Medusmaize.lv Tiem trūkst dziļuma un pamatojuma, manuprāt. Tāda vienkārša, nesistemātiska atrakstīšanās.
Piedodiet, ka tik skarbi. ;)

VIT@ 12. novembris 2013 09:15

Pirmais, kas man vienmēr krīt acīs ir uzruna Mēs? Kas ir mēs? Es neesmu jūsu sarakstā :D
Otrkārt, lai "jūs" uzņemtu vajadzīgās vielas, katru dienu kā pirmā ēdienreize (pirms otrā ēdiena) ir jāiekļauj salāti, svaigi salāti ar kādu dārzeni vai arī augli, ja katru dienu ievēro šo principu un arī teiksim otrās brokastis vai launags tiek ieturēts ar vienu ābolu, vai vienu apelsīnu, tas ir vairāk kā pietiekami, lai organismā viss strādātu kā nākas.

Kā pievienot rakstus Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Redaktores sleja

Pārmaiņas...

Pārmaiņas...

Kādi konkursi notiek Sieviešu klubā

Skaistumkopšanas balvas, kino un teātru biļetes, grāmatas

Horoskopi

Horoskopi: ko zvaigznes sola jūlijā

Horoskopi: ko zvaigznes sola jūlijā