Lolita Neimane: Ēd ar mēru un zaudē svaru!

4. marts 2011 09:00
1205

Kad vēlamies nomest liekos kilogramus, nereti ķeramies klāt dažādām diētām vai uzturā sākam lietot produktus, kas tiek uzskatīti par svaru mazinošiem. Vai tiešām pastāv šādi „brīnumainie” produkti, skaidro diētas ārste Lolita Neimane.

 

 

Neuzticies produktu topiem!


Lai gan literatūrā un dažādos medijos palaikam tiek nosaukti kādi „maģiskie”, svaru samazinošo produktu topi, tiem nevajadzētu pārlieku uzticēties un pieņemt, ka, šo konkrēto produktu lietošanas rezultātā, tu noteikti kļūsi tievāka un vieglāka.

 

Viena no lielākajām šādu topu kļūdām ir dažādu atšķirīgu produktu apvienošana vienā sarakstā, jo nevar salīdzināt, teiksim, augli ar garšvielu. Lai novājētu, ļoti labi der visas garšvielas, turpretī, augļos ir daudz kaloriju un, apēdot tos par daudz, nekāda vājēšana nenotiks. Tādēļ ļoti skeptiski raugos uz jebkādiem „ieteicamo ēdienu” topiem. Iedomāsimies, ka kāda no mums šādu sarakstu ierauga, tam notic un sāk lietot nosauktos produktus. Rezultātā, nekļūst tievāka un saka: „Redz, kā mani piemuļķoja!”

 

Maldīgie svaru mazinošie produkti


Svaru samazinošo produktu sarakstā noteikti nebūs augļi – ne greipfrūti, ne ananāsi, kurus bieži vien nodēvē par kaut kādiem mistiskiem tauku dedzinātājiem, ne arī kādi citi.

 

 

 

Nebūtu pareizi runāt arī par svara mazināšanai piemērotākajām produktu grupām. Bieži vien cilvēkiem tiek teikts, ka žāvēti augļi ir veselīgs našķis, ko var ēst. Tad nu viens varbūt apēdīs trīs dateles, savukārt, kāds cits – veselu kilogramu, uzskatīdams, ka kārums – veselīgs, tātad kaitējumu neradīs. Ar to vēlos pateikt, ka, lai ko mēs ēstu, produkta ietekme uz svara mazināšanu ir atkarīga no apēstā daudzuma! Nav tādu „maģisko produktu”, kurus vari ēst, vienalga cik, un kļūt tievāka! Absolūti – nē, jo katrs produkts dod kaut kādu zināmu enerģijas daudzumu.


Runājot par tējām, varu teikt, ka, piemēram, zaļā tēja satur kofeīnu, kas palīdz vājēt un ir iekļauta arī visos novājēšanas produktos, savukārt, fenheļa tēja samazina vēdera pūšanos. Tas var būt patīkami, bet nedomāju, ka dzerot tējas, kļūsi tievāka!

 

Nav arī tādu graudu, kurus var ēst (piemēram, griķi), cik gribi, bet neēst, piemēram, mannā putru. Kaloriju ziņā tie visi ir pilnīgi vienādi. Nedaudz atšķiras vien tajos esošie olbaltumi, minerālvielas un vitamīni. Putraimi dod ļoti daudz enerģijas un tiem, kuriem par svaru nav jāuztraucas, var būt priecīgi, ēst putraimus, putras un maizi, cik vien grib, jo tas ir galvenais enerģijas avots, kas mums uzturā būtu jālieto. Savukārt, tikko ir liekā svara problēmas, tā princips „cik gribu” vairs nedarbojas!

 

Būtiski, cik daudz tu ēd!


Viss ir atkarīgs no patērēto produktu daudzuma, ne tik daudz no to veida. Un tas, cik daudz apēd dažādi cilvēki, ļoti atšķiras! Tas, kas vienam šķiet daudz, otram varbūt liksies maz, un otrādi. To spriežu pēc savu studentu veiktās, savu ēšanas paradumu analīzes. Daudzi uzskatīja, ka viņi ēduši daudz, bet, saskaitot gramus un kalorijas, izrādījās, ka patiesībā ir apēsts ļoti maz. Tā, ka tas ir ārkārtīgi subjektīvs vērtējums.

 

Nekaitīgie produkti


Vienīgais, ko vari ēst daudz un tiešām kļūt slaidāka, ir dārzeņi! Vienalga, vai tie būs gurķi, redīsi, vai salātlapas. Tos vari lietot gan svaigus, gan arī jebkādā veidā pagatavotus – gan vārītus un sautētus, gan ceptus. Galvenais, lai dārzeņi nav gatavoti taukos un eļļā!

 

Vēl varu ieteikt – ēd seleriju kātus! Selerijās ir ļoti maz kaloriju, tajās ir daudz ūdens, tās ir kraukšķīgas un labi der pie salātiem. Zinu, ir ļoti daudz cilvēku, kuriem nepatīk seleriju garša – ne selerijas kātu, ne saknes, ne lapu. Ja tev tā problēmas nesagādā – ļoti labi, tad lieto seleriju uzturā!

 

Un vēl, protams, iesaku ikdienā dzert ļoti daudz ūdens!

 

Tātad, dzer ūdeni un ēd dārzeņus, cik gribi, visu pārējo – ar mēru un sev piemērotās devās! Pamatā, lai zaudētu svaru, tev pašai ir jāzina, ko katrs produkts organismam dod.

 

 

Līva Zaksa, www.sieviesuklubs.lv

 

Sieviešu Kluba diskusijai:

Kā tu cīnies ar liekajiem kilogramiem? 

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
summergirl 4. marts 2011 21:13

a man garšo vīns vakaros :(

zandix 4. marts 2011 16:37

paldies! šodien,gan, esmu nokavējusi :( un ,otrkārt, vakarā pasākums paredzēts (party), tā kā nesanāktu, bet nākamo atslodzes dienu,gan gribētu izmēģināt.....lai saprastu,kā jūtos, vai tas man der :)

taschinka 4. marts 2011 11:19

Es ēdu visu,bet ar mēru.Vasarā protams vairak kustos,bet ziemā mazāk un tad uz ziemu var parādīties uz vēdera riepa un mazliet pieaugt svars.Tā kā uzskatu,konkrēti priekšs sevis,ka ēst visu ar mēru,mazās porcijās,dzert daudz ūdeni un daudz kusteties un tad problemu nav.

madmozele 4. marts 2011 11:11

šodien sākas 10.46 beidzās rīt 10.46,es dzeru tikai ūdeni,bet zinu,kad citi dzer kefīru,paniņas,kādu ābolu apēd....

zandix 4. marts 2011 09:39

Kā īsti ir ar tā mēness fāžu atslodzes dienām? Ko tieši ēd vai neēd ? Cikos,šodien sākas ?

pikadilija 4. marts 2011 09:36

es censhos iekljauties 1000kcal diena un sportot :)

madmozele 4. marts 2011 09:07

Šodien mēness atslodzes diena sāksies uz 24h,tagad cenšos pieturēties pie atslodzes dienām ;)