Lai 2020. gads kļūst par veiksmīgāko – personības attīstības trenera Mārtiņa Vecvanaga 5 ieteikumi mērķu sasniegšanai

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 9. janvāris 2020 11:16
198

Kļūt par sevis labāku versiju - tā ir vēlme, kuras dēļ Jaunais gads daudziem no mums iesākas ar jaunām apņemšanām, mērķiem un centieniem. Bet kā rīkoties, lai nospraustie mērķi pārvēršas realitātē? Personības attīstības treneris Mārtiņš Vecvanags dalās noderīgos ieteikumos, kas ļaus 2020. gadā piepildīt iecerēto un veiksmīgāk virzīties uz savu izvirzīto mērķu piepildīšanu.  

Mārtiņš Vecvanags stāsta - izvirzot Jaungada mērķus un apņemšanās, ir svarīgas divas lietas - konkrēts mērķis un patiesa motivācija. “Pirmais ir saprast - ko tad es īstenībā gribu? Reizēm tās lietas, pēc kurām mēs dedzīgi tiecamies, ir radušās kādas ilūzijas vai impulsu rezultātā,” stāsta personības attīstības treneris. Viņš arī piebilst, ka mērķim ir jābūt personīgi svarīgam, jo citādi cilvēkam nebūs motivācijas to sasniegt. “Otrkārt, mērķu izvirzīšanā ir ārkārtīgi svarīgi nodefinēt termiņu un veidu, kā mērīt šo mērķi (ar skaitļiem un faktiem) un tā sasniegšanu,” stāsta Mārtiņš Vecvanags.

Katra veiksmīgi sasniegta mērķa aizkulisēs ir precīzi izmērīti dati, kas liecina par to, ka mērķis ir sasniegts un vēl pie tam tiek atspoguļots kā sasniegts. Lai visi dati nebūtu jāatceras no galvas, talkā nāk viedpalīgi. Viens no mūsdienīgiem palīgiem savu sasniegumu mērīšanā ir viedpulksteņi, piemēram, nesenais jaunums tirgū - Huawei GT2 viedpulkstenis, kuram ir ietilpīga atmiņa, kā arī jutīgi sensori, lai spētu izsekot vissīkākajiem datiem, ko tam sniedz mūsu ķermenis. Šīs tehnoloģijas ir paredzētas, lai monitorētu mūsu progresu mērķu sasniegšanas virzienā un apbalvotu par mazajām sasniegtajām uzvarām ceļā uz lielo mērķi.

Uzlabo savu veselību, sasniedzot nelielus iknedēļas mērķus

Veselības uzlabošana, iespējams, ir viens no biežāk izvirzītajiem mērķiem, ko katrs no mums solās uzsākt un turpināt katru gadu. Uzstādot šo mērķi, ir jābūt skaidram atskaites punktam, kurā sākuma brīdī ķermenis atrodas. Pēc tam, vadoties pēc šī atskaites punkta un vēlamā rezultāta, nepieciešams veidot plānu, lai nokļūtu no punkta A (šodienas atskaites punkta) uz punktu B (izvirzīto mērķi). ”Jautājiet sev - kas ir tas, kas būtu jāizdara katru dienu, lai mērķi sasniegtu? Piemēram, vēlme sportot vairāk – mērķis būtu gada laikā noskriet 2000km, tātad ir jādomā par to, cik kilometru ir jānoskrien šodien, rīt un parīt, lai pakāpeniski virzītos uz mērķi,” apņēmīgi stāsta personības attīstības treneris.

Ar viedierīces palīdzību būs iespējams izsekot nostaigātās, noskrietās, pārvarētās vai nopeldētās distances garumam, kā arī sadedzināto kaloriju daudzumam, un saņemt atgādinājumus par to, kad ir jādodas trenēties vai treniņa laikā ir jāatpūšas vai jāpadzer ūdens. Viss, kas puksteņa īpašniekam jādara, ir jāuzstāda mērķi kādā no daudzajām sporta programmām,kas atrodamas pulkstenī un sabiedrotajā - GT2 (dienā uzkāptajiem pakāpieniem, konkrētam kaloriju patēriņam, vingrošanas biežumam utt.), lai viedais pulkstenis spētu kļūt par mērķu sasniegšanas labāko asistentu.

Tāpat Mārtiņš Vecvanags iesaka sevi nebiedēt ar tāliem, grūti sasniedzamiem mērķiem, bet fokusēties uz ikdienas vai iknedēļas mērķiem, kurus sasniedzot, var un pat vajag nosvinēt, lai sevi iepriecinātu. Ja neviens cits nepaslavē, tad noteikti to izdarīs viedpalīgs - Huawei GT2 viedpulkstenis, kurš automātiski, sasniedzot izvirzīto mērķi, apbalvo savu īpašnieku, tādā veidā treniņus balstot uz pozitīvām emocijām. “Tas piedod tādu zināmu papildus motivāciju, jo tas lielais mērķis ir tāds bīstams un biedējošs, savukārt tas mazais gabaliņš, kas jāizdara šodien un šonedēļ, nav nemaz tik bīstams vai atbaidošs. Tajā pašā laikā mērķa sasniegšana ir motivējoša, jo var redzēt, ka tas pakāpeniski tiek sasniegts,” motivē Mārtiņš. 

Atrodi sev svarīgus iemeslus mērķa sasniegšanai

“Manā pieredzē svarīgākais ir precīzi definēt - ar ko es sāku, kas ir tas, ko es vēlos un kāpēc es to vēlos. Un tajā brīdī, atrodoties šī ceļa sākumā, ir jāpieraksta motivatori, kuru dēļ ir vēlme sasniegt konkrēto mērķi,” ar ieteikumiem sevis motivācijā dalās Mārtiņš Vecvanags. Brīžos, kad šķiet, ka mērķis ir tik tāls un nav sasniedzams, ir ieteicams šo sarakstu pārlasīt, lai atgādinātu sev, kāpēc bija un ir vēlme sasniegt mērķi. Tam piebilstot, personības attīstības trenerisapgalvo: “Parasti tas galvenais spēka devējs ir nevis mērķis, bet iemesli, kāpēc rezultāts ir vajadzīgs.” 

Katram ir jāatrod savs veids, kā motivēt sevi, jo ne visiem derēs vienādas metodes. Pārlasīt sarakstiņu, piekārt sev nozīmīgu bildi pie sienas, no rīta mērķus skaitīt kā pantiņu - to visu var paveikt, tikai jāļauj vaļa fantāzijai un patur prātā mērķa sasniegšanas svinības, kas ir īpaši patīkamas pēc padarīta darba.  

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies

Kā pievienot rakstus Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

PAMĀCĪBA: Kā pievienot rakstu/fotoblogu/video Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Kādēļ sākt blogot Sieviešu Klubā?

Redaktores sleja

Pārmaiņas...

Pārmaiņas...

Kādi konkursi notiek Sieviešu klubā

Skaistumkopšanas balvas, kino un teātru biļetes, grāmatas

Horoskopi

Horoskops 2020. gada jūnijam

Horoskops 2020. gada jūnijam