Labi veidoti muskuļi – veselīga dzīvesveida un sabalansēta uztura pazīme?

AASS
AASS 30. septembris 2016 10:34
1742

Labi veidoti muskuļi – veselīga dzīvesveida un sabalansēta uztura pazīme?

Sabalansēts uzturs un fiziski aktīvs dzīvesveids ir atslēga uz veselīgiem muskuļiem un pareizu ķermeņa funkcionēšanu. “Herbalife” fitnesa eksperte, sportiste un Olimpiskās bronzas medaļas ieguvēja trīssoļlēkšanā Jeļena Govorova sniedz detalizētāku ieskatu par muskuļu funkcijām, kā arī iesaka, kā ar sabalansēta uztura palīdzību saglabāt veselīgu muskuļu tonusu.

Cilvēka organisms ir sarežģīts mehānisms, kur katra tā daļa ir unikāla un ar savu lomu. Kad runa ir par muskuļiem, cilvēki tos saista ar spēku un sportu. Lielākā daļa no mums pat neapzinās visas muskuļu funkcijas, tādēļ daudzos gadījumos cilvēki nesasniedz vēlamos rezultātus vai pat kaitē savam ķermenim. Mēs mēdzam aizmirst arī to, ka muskuļiem, tāpat kā mūsu ādai vai smadzenēm, ir nepieciešamas barības vielas, kas nodrošinātu to pareizu funkcionēšanu.

Tavs ķermenis tiek kustināts ar vairāk nekā 600 muskuļu palīdzību!

Mūsu ķermenis sastāv no vairāk nekā 600 muskuļiem, un ikviena mūsu kustība tiek veikta ar to palīdzību. Cilvēka ķermenī ir trīs veidu muskuļu – skeleta, gludie un sirds muskuļi. Skeleta muskuļi ir atbildīgi par to, lai nodrošinātu ķermeņa līdzsvaru un veiktu kustības. Gludie ķermeņa muskuļi veido iekšējos orgānus un asinsvadus. Tie darbojas neatkarīgi no cilvēka. Turpretim sirds muskulis apvieno gludo un skeleta muskuļu īpašības. Tas spēj intensīvi strādāt, strauji sarauties un darbojas neatkarīgi no cilvēka gribasspēka.

Lai gūtu labus rezultātus, ir ieteicams būt zinošiem par muskuļu veidiem un to funkcijām. Piemēram, vēdera muskuļi, papildus tam, ka tie veido skaistu ķermeni, arī aizsargā iekšējos orgānus un palīdz tos turēt pareizā stāvoklī, kamēr muguras muskuļi ir iesaistīti gandrīz katrā ķermeņa kustībā. Kakla muskuļi tiek nodarbināti vienmēr, kad tiek kustināta galva. Rokām un kājām ir dažādi muskuļi ar dažādām to funkcijām. Piemēram, bicepsi atrodas priekšējā plecu daļā, un tie palīdz saliekt roku, kamēr tricepss, kas atrodas pleca aizmugurē, ir rokas atliecējmuskulis. Kājas augšstilbu atliecējmuskulim ir svarīga loma ejot un skrienot, turpretim četrgalvainais muskulis, kas atrodas augšstilba priekšpusē, ir viens no spēcīgākajiem ķermeņa muskuļiem. Muskuļu sistēma ir ļoti smalks mehānisms, kas prasa pienācīgas rūpes. Šajā gadījumā tās ir fiziskās aktivitātes un sabalansēts, uzturvielām bagāts uzturs.

Priekšnoteikums veselīgiem muskuļiem – sabalansēts uzturs

Sabalansēts uzturs, kas ir īpaši nepieciešams muskuļiem, sastāv no olbaltumvielām un šķiedrvielām. Tās satur visas nepieciešamās barības vielas, lai palīdzētu ķermenim uzturēt augstu aktivitātes līmeni. Olbaltumvielas ir pamats muskuļu augšanai, jo nodrošina audu atjaunošanos. Produkti, kuru sastāvā ir atrodamas olbaltumvielas, jāiekļauj katrā ēdienreizē, taču īpaši svarīgi tās uzņemt brokastīs.

“Herbalife” eksperte un sportiste Jeļena Govorova saka: “Olbaltumvielas atrodamas gaļā, zivīs, piena produktos, olās, pākšaugos un riekstos, kā arī, to var atrast “Herbalife” produktos. Manas brokastis sastāv no “Herbalife” olbaltumvielu kokteiļa "Formula 1", ārstniecības augu tējas un “Herbalife” alvejas zāļu dzēriena koncentrāta. Ja esat profesionāli saistīts ar sportu, tad Jūsu diētai jāsastāv vismaz no 25% olbaltumvielu saturošiem produktiem.

Lai paātrinātu glikogēna atjaunošanos muskuļos, ir svarīgi uzņemt nepieciešamo apjomu "degvielas”, ko var iegūt no saliktajiem ogļhidrātiem, kas atrodami graudu, augļu un dārzeņu sastāvā. Pārliecinies, ka savā uzturā iekļauj arī labos taukus. Izplatīta sabalansēta uztura kļūda ir pārāk mazs tauku daudzums tajā. Labie tauki - omega-3 un omega-6 - ir ļoti nepieciešami mūsu organismam! Šie tauki atrodami zivīs, riekstos un augu eļļās. Nedrīkst aizmirst arī par vitamīniem un minerālvielām. Ikviens profesionāls sportists atzīs, ka liela daļa panākumu ir atkarīga no pareizas ķermeņa atveseļošanas pēc fiziskām aktivitātēm, un šajā procesā sabalansētam uzturam ir liela nozīme.

Ja runa ir par muskuļiem – vai tiešām vīrieši ir no Marsa, bet sievietes no Venēras?

Vīrieši un sievietes atšķiras gan anatomiski, gan fiziskajās spējās. Attiecība starp muskuļiem, taukiem un kaulu audiem vīriešu un sieviešu ķermeņos ir atšķirīga. Muskuļaudu daudzums sievietes organismā ir mazāks, bet tauku saturs – augstāks nekā vīrieša organismā. Sievietēm ir salīdzinoši spēcīgāka ķermeņa apakšdaļa, tāpēc rezultātus šajā ķermeņa daļā sievietēm ir tendence sasniegt samērā ātri. Sievietes pēc dabas ir elastīgākas, kas viņām dod priekšrocības vingrinājumus veikt plašākā amplitūdā. Šādi fakti jāņem vērā, izstrādājot treniņprogrammas. Gan vīriešiem, gan sievietēm, lai uzturētu muskuļus spēcīgus un veselus, ir jāsporto, iekļaujot gan kardio, gan spēka vingrinājumus. Pareiza treniņprogramma, pienācīga muskuļu atjaunošana pēc treniņa un sabalansēts uzturs ir priekšnoteikumi veselīgam un skaistam ķermenim jebkurā vecumā.

Izvairies no muskuļu sāpēm ar pareizas iesildīšanās un sabalansēta uztura palīdzību

Ja sāp muskuļi, pirmais, kas jādara, ir jānoskaidro sāpju cēlonis. Iespējams, pie vainas ir muskuļu trauma vai pārāk liela muskuļu slodze treniņa laikā. Pārmērīgā šķidruma uzkrāšanās dēļ, kāju muskuļi mēdz sāpēt visvairāk. Šādos gadījumos ir nepieciešams pārtraukt aktivitātes un atslābināt muskuļus. Viens no veidiem – apgulties uz muguras, pacelt kājas augstāk par galvu un kādu laiku palikt šādā stāvoklī. Var palīdzēt arī ledus kompreses. Tomēr, lai novērstu muskuļu sāpēs, pats svarīgākais ir neaizmirst par iesildīšanos pirms un atsildīšanos pēc sportiskām aktivitātēm.

Pārliecinieties, ka jūsu ēdienkartē ir iekļauti daudz šķiedrvielām bagāti produkti un zaļumi. Uzturs pirms un pēc sporta ir atkarīgs no tā, kādu aktivitāti cilvēks veic - maratona skrējēja un svarcēlāja uzturs noteikti atšķirsies. Govorova piebilst: “Katru dienu dzeru “Herbalife” auzu - ābolu šķiedrvielu dzērienu, kas satur nepieciešamo daudzumu šķiedrvielu, lai nodrošinātu ķermeņa funkcionēšanu. Stundu pirms treniņa izdzeru "Formula 1" olbaltumvielu kokteili. Aptuveni 40 minūtes pēc treniņa ir svarīgi lietot uzturā olbaltumvielām bagātu pārtiku, kas palīdzēs atgūt spēkus. Nedrīkst arī aizmirst par ūdens uzņemšanu treniņa laikā”.  

Mācieties ieklausīties savā ķermenī! Aktīvi nodarbojaties ar sportiskām aktivitātēm un drīz vien pamanīsiet pārmaiņas ne tikai ārēji, bet arī iekšēji.

 

Par „Herbalife”

“Herbalife” ir globāla uztura kompānija, kas ar lielisku produktu palīdzību maina cilvēku dzīvi jau kopš 1980. gada. Mūsu uztura, svara kontroles, enerģijas, sporta un personīgās higiēnas produkti ir ekskluzīvi pieejami tikai pie uzticīgajiem neatkarīgajiem “Herbalife” partneriem vairāk nekā 90 valstīs visā pasaulē. Mēs esam apņēmušies cīnīties ar tādām pasaulē izplatītām problēmām kā uzturvielām nabadzīgu uzturu, svara pieaugumu, piedāvājot augstas kvalitātes produktus un individuālās “Herbalife” biedru konsultācijas ikdienā, kas iedvesmo mūsu klientus pievērsties veselīgam un aktīvam dzīvesveidam.

 

Uzziniet vairāk: www.herbalife.lv

Sekojiet mums Facebook: Facebook.com/herbalifeofficial (http://on.fb.me/1FyDqTy)

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies