Kā koučs var palīdzēt notievēt?

Autors: kintijasieviesuklubslv, 2011. gada 28. februāris, 12:30:00
Kā koučs var palīdzēt notievēt?

Brīžos, kad zūd motivācija, svars stāv uz vietas vai arī vēlamo nometamo kilogramu skaits ir tik liels, ka grūti uzsākt tievēšanas procesu, ir vērts ieklausīties kouča padomā. Jautājam Sieviešu Kluba ekspertei, kouča speciālistei Intai Santai, kādus paņēmienus izmantot, lai svaru zaudēt var ar prieku?

 

 

 

Uzdevums numur viens – skaidri jānodefinē, ko tieši vēlos un kādēļ vēlos nomest tieši tik kilogramu, cik vēlos.

 

Nākamais uzdevums – paskaties uz savu dzīvi it kā no malas, izvērtējot, kas notiks un kā tava dzīve mainīsies, kad svars jau sāks kristies. Ja pārmaiņas ir tik graujošas, ka esošā dzīve pilnībā sabrūk, tad jāapzinās, ka uzņemtais kurss ir nedaudz pārspīlēts.

 

Bet trešais svarīgais uzdevums – meklē resursus, kas tev var palīdzēt notievēt un sākt veselīgās pārmaiņas. Meklē atbalstu ģimenē, iespējams pie kādiem speciālistiem, ja tas ir nepieciešams.

 

Tad centies savu solījumu saglabāt vismaz 21 dienu pēc kārtas. Tieši tik ils laiks ir nepieciešams, lai veidotos pieradums. Fiziķi, ķīmiķi un biologi, analizējot organisma reakcijas, atzīst, ka trīs nedēļas ir ieteicamais laiks, kurš organismam vajadzīgs, lai pieņemtu pārmaiņas. Ja trīs nedēļas iztiksi bez kafijas, pavisam iespējams arī turpmāk to dzert vairs negribēsies. Bet 21 diena ir jāiztur un nedrīkst arī krāpties, jo tad organisms tavu apņemšanos neuztvers nopietni.

 

Foto: Flickr.com

 

 

Notievēt var palīdzēt konkrēti mērķi, piemēram, līdz vasarai vēlies iekāpt tajā kleitā vai svārkos, kuri šobrīd tev īsti neder, jo ir par mazu. Izanalizē savu pašreizējo dzīves ritmu un nosaki – kuri ir tavi vājie punkti, kuros mēdz sagrēkot un apēst kaut ko neveselīgu? Kritiskos brīžus apzinot, iespējams savu ikdienu pārveidot tā, lai maksimāli reti pakļautu sevi riskam. Piemēram, tu apzinies, ka tava vājība ir saldumi, kurus vēlu vakarā vēl pat krietni pēc vakariņām mēdz ēst, cik tik lien iekšā? Tad ievies paradumu – mājās nekādu saldumu! Ļauj sev ēst saldumus tikai svētku reizēs!

 

Tāpat tievēšanas laikā tev ir jāizvērtē, ko visu darīt, lai ilgi spētu šādu veselīgo dzīvesritmu izturēt. Tā diemžēl ir patiesība – kampaņveida svara mešanas ir iedarbīgas, bet diemžēl uz diezgan īsu laiku.

 

Ko darīt brīžos, kad svars ir apstājies uz vietas? Kur rast motivāciju? Un galvenais – kā nepārtraukt iesākto?

 

Inta Santa šādas grūtās dienas iesaka uztvert kā kadrus no filmas Murkšķu diena. Atceries – tā ir tā pati filma, kur galvenais varonis atkal un atkal izdzīvo vienus un tos pašus notikumus.

 

Šādās murkšķu dienās vajag sev uzdot jautājumu par galvenajām dzīves vērtībām. Kas man dzīvē ir svarīgs? Kādēļ esmu nolēmusi tievēt? Atceroties sākotnējo mērķi un tās sajūtas, kuras tevi pārņēma, ceļu uzsākot, vajadzētu izdoties noturēties un nezaudēt motivāciju.

 

Bet arī tad, ja kādu dienu visas apņemšanās tiek lauztas un tu saēdies līdz nemaņai, uztver to kā dienu, kurā ļāvi sev gastronomiskās izvirtības. Nākamajā dienā pamosties un cīņu ar kilogramiem turpini. Mēģini rast dažādus veidus, kā tievējot nezaudēt prieku. Tas tomēr ir būtiskākais! Jo tikai priecīgā noskaņojumā esot, ir iespējams mainīt savus paradumus.

 

 

Kintija Bulava, www.sieviesuklubs.lv

 

Sieviešu Kluba diskusijai:

Kā tu sevi motivē dienās, kad gribas atmest tievēšanai ar roku?