Interesanti!!! Veselīga uztura pamatprincipi 1. daļa

Autors: Sieviešuklubs.lv, 2013. gada 5. novembris, 00:00:00
Interesanti!!! Veselīga uztura pamatprincipi 1. daļa

Cilvēkam ar pārtiku ir iespējams saņemt 28 aminoskābes (no tām 7 neaizvietojamās), 15 mikroelementi, 16 vitamīni, 3 taukskābes un protams ūdeni.

 Dzer siltu ūdeni no rīta. Tavs pirmais darbiņš no rīta ir izdzert glāzi silta ūdens (vēl labāk, ja tam pievienosi citrona sulu). Siltais ūdens izskalos no tavām zarnām gļotas. Gļotās ir vielas, kas rada slimības.

 Nedzeriet ēšanas laikā. Dzerot ēšanas laikā tu noslīcini gremošanas fermentus un tie vairs nespēj pilnvērtīgi strādāt. Dzer šķidrumu 30 minūtes pirms vai pēc maltītēs, bet ne tās laikā. Sulas jādzer ēšanas laikā, sevišķi skābās, jo dzerot tukšā dūšā traumēsiet kuņģa gļotādu. Priekšroka jādot dārzeņu sulām, nevis apelsīnu.

 Neēd ļoti karstu un ļoti aukstu. Pazeminātas skābes saturs kuņģī viens no iemesliem ir karsts ēdiens.  Auksts ēdiens iznīcina fermentu darbību. Tie neizdalās tik ilgi, kamēr temperatūra kuņģi paceļas līdz normālai.

 Košļā lēni. Jo zobi atrodas mutes dobumā, turpretī kuņģī nav neviena zoba, kas varētu sašķelt lielāku ēdiena gabalus. Katrs kumoss ir jāsakož daudzas reizes. Ļoti nepareizi darām, ēdot maizi , uzdzerot kafiju. Siekalās esošie fermenti nespēj sašķelt polisaharīdus līdz maltozei, tāpēc zarnu traktā veidojas pašbrūvētie spirti, kas indē aknas un citus orgānus. Paruna saka: ‘’Piecas minūtes košļāta pārtika par gadu pagarina dzīves ilgumu, katrs kumoss jākošļā vismaz 33 reizes’’. Siekalās esošais lizocīns izšķīdina mikrobus, parazītus un vienšūņus. Ja cilvēks rūpīgi nesakošļā, bet norij kumosu, nenotiek pietiekama siekalu izdalīšanās, parazīti un to oliņas nonāk cilvēka organismā neskarti. Mēs tos vienkārši apēdam.

 Ēd klusā un mierīgā gaisotnē. Tavs organisms nespēj kārtīgi sagremot uzturu, ja maltītes laikā tu esi satraukts vai aktīvi piedalies diskusijā. Ēd klusumā. Tava gremošanas sistēma funkcionēs daudz labāk.

 Neēd, ja esi  garīgi un fiziski savārdzis, noguris. Neēd, ja esi saaukstējies, bēdīgs vai dusmīgs, vai atrodies stresā. Nemeklē mierinājumu ēdienā, jo tas nenovērš pamatcēloni, bet gan piesārņo tevi.

 Fermenti.  Fermenti ir nedzīvi augstmolekulārie savienojumi, kuri sašķeļ nedzīvos audus. Kā tikai audos nav enerģijas, fermenti iznīcina mirušos audus. Dara to automātiski pēc programmas. Tie meklē novājinātās šūnas un izšķaida tās. Svaigam termiski  neapstrādātam produktam ir savi fermenti, kuņģa sulas iedarbībā tie atbrīvojas un izdara savu darbu. Ja šādu fermentu nav (nedzīvs uzturs), organisms ir spiests izmantot savus fermentus, tāpēc lieto dzīvu, tas ir termiski neapstrādātu barību – diedzētus graudus, svaigus dārzeņus, augļus, riekstus, sēkliņas, kas satur ļoti daudz vērtīgu fermentu. Ēdiena gatavošanas procesā tiek iznīcināti daudzi vitamīni un mikroelementi, turklāt karstumā iet bojā visi dzīvie fermenti.  Dzīvi produkti ir pilni ar fermentiem. Tie ir būtiski nepieciešami visās ķīmiskajās reakcijās. Tie sadala tavu uzturu sīkākās daļiņās. Fermenti organismā ir kā ‘’strādnieki’’, piemēram, noārda gaļu līdz aminoskābēm. Jā jūs gribat izskatīties par 15 gadiem jaunāki, ēdiet tikai termiski neapstrādātu uzturu, par 10 gadiem – atsakieties no gaļas, par 5 gadiem – lietojiet dalīto uzturu (savstarpēji savienojamus produktus), bet ja jūs gribat uzturēt organismu darba kārtībā, tad jums derēs kompromisa variants – uz vienu porciju vārīta uztura – trīs porcijas termiski neapstrādāta augu valsts produktu.

 Pie 600C temperatūras fermenti aiziet bojā. Kuņģa sula  neko nepārstrādā. Tās iedarbībā tikai šūnu ribosomās atrodošais fermentu maisiņš pārplīst un fermenti tiek atbrīvoti, lai veiktu barības pārstrādi. Tas ir ļoti svarīgi, jo ja fermentu pārtikā nav, organismam barība jāpārstrādā ar saviem aizkuņģa dziedzera izstrādātajiem fermentiem. Savukārt, ja šo fermentu nepietiek, paliek pāri liels daudzums neapstrādātas, neasimilētas un neapgūtas pārtikas paliekas, kas tālāk zarnās veicina pūšanas procesus, veidojas kancerogēnas vielas. Sanāk tā, ka neapgūtā barība apēd to, kurš šo barību nepārstrādā. Tāpēc vienā reizē jāēd maz, jo kuņģī ietilpst vidēji tikai 300 – 350g ēdiena. Fermentu trūkuma simptomi ir galvassāpes, aizcietējumi, nogurums, gāzu veidošanās vēderā, paātrināta sirdsdarbība, svara palielināšanās, kuņģa un zarnu problēmas, kā arī paātrināta novecošanās.

 Nepārēdies. Lai cik garšīgs un rūpīgi gatavots ēdiens, tam var būt pilnīgi pretēja iedarbība, ja tu pārēdīsies. Ēd vienā reizē tik daudz, cik ietilpst tavās kopā saliktās roku plaukstās. Kas notiek, kad saēdās daudz un ļoti dažādu produktu? Jo mazāk sarežģīts ir barības sajaukums, jo vienkāršāki ir ēdieni, jo efektīvāka ir gremošana. Ja, piemēram, viesībās daudz saēdamies, viss liekais, ko organisms vairs nespēj pārstrādāt, jo trūkst fermentu, sāk pūt un rūgt, asinīs nokļūst daudz nesagremotu barības vielu. Asinis kļūst biezas, viskozas. Tādās asinīs eritrocīti salīp kopā, bet tie ir skābekļa un barības vielu transportētāji organismā. Salipušie eritrocīti nevar iekļūt vismazākajos kapilāros. Un  šūnas ir skābekļa badā. Pirmās cietējas ir galvas smadzeņu šūnas, jo bez skābekļa nevar ražot enerģiju. Tāpēc pārēdušies jūtamies miegaini un apātiski. Tikai 5%no uztura nonāk asinīs, viss pārējais zarnu traktā veido pūstoši rūgstošu masu. Šo procesu rezultātā veidojas indes: indols, skatols, merkaptāns, kas bojā aizkuņģa dziedzeri. Jūtamies noguruši un sāp galva. Asinsvadi noveco – to sieniņās veidojas plaisas, kur aizķeras lipīgais zema līmeņa holesterīns. Jo mazāk ēdīsim , jo labāk strādās fermenti. Jo labāk strādās fermenti, jo vairāk aminoskābju tiks uzsūkts. Jo vairāk aminoskābju nonāks asinīs, jo mazāk cilvēks gribēs ēst. Tā izveidojas noslēgtais aplis.

Izvairies ēst pārāk daudz dzīvnieku izcelsmes olbaltumvielas. Kā galveno olbaltumvielu avotu izmanto riekstus un sēkliņas ( arī visos augu valsts produktos ir olbaltumvielas), vasarā ēd zaļos lapu salātus. Vai zināji, ka diedzētie graudi ir daudz lētāks un veselīgāks olbaltumvielu avots nekā gaļa. Pārstrādājot gaļu organisms tērē daudz C vitamīna un kalcija. Neēd gaļu katru dienu. Gaļa nelabvēlīgi ietekmēs tavu veselību. Palielināsies skābju un toksīnu līmeni asinīs, kas tērēs tavu kalciju. Pārpūlēs nieres un aknas. Veicinās nierakmeņu veidošanos. Pārmērīga gaļas lietošana var izraisīt aknu slimības, iekšējo reproduktīvo orgānu vēzi, artrītu un osteoporozi. Ja tomēr nespēj atteikties no sarkanās gaļas, kombinē to ar dārzeņiem un lapu salātiem, bet ne ar maizi, makaroniem un kartupeļiem. Atceries par tādu vērtīgu olbaltumvielu avotiem, kā spirulīna, zilzaļās jūras aļģes un bišu maize. No šiem produktiem organisms spēj asimilēt virs 85% olbaltuma, bet no gaļas, ja tā tiek gatavota temperatūrā augstāka par 2000 C - tikai 20%. Turklāt šie produkti satur arī vērtīgas minerālvielas, beta karotīnu un neaizvietojamās aminoskābes.

Pareizi kombinē produktus. Neēd kopā gaļu ar maizi, makaroniem un kartupeļiem. Gaļa veido skābas gremošanas sulas un gremojas lēni. Maize, makaroni un kartupeļi veido sārmainas sulas, gremojas ātri un tiem nepieciešami citādi fermenti nekā gaļai. Ja tu šos produktus ēd kopā, dažādie fermenti un gremošanas sulas tavā kuņģī ‘’karo’’ savā starpā, līdz neitralizē cits citu, rezultātā uzturs nav labi sagremots. Tas pūst zarnās, veidojot gāzes un atraugas. Pie tam parādās vēdersāpes un enerģijas izsīkums, jo uzturvielas nav sagremotas un asimilētas. Gan gaļu, gan maizi, kartupeļus un makaronus var ēst kopā ar dārzeņiem un lapu salātiem.

 Maltītes beigās neēd augļus. Augļi ir visātrāk sagremojamie produkti un to sagremošanai nepieciešami pavisam citādi fermenti, nekā iepriekš minētiem produktiem, tāpēc augļus vienmēr ēd atsevišķi vismaz 30 minūtes pēc citu grupu produktu uzņemšanas. Piemēram, pēc vistas gaļas ēšanas apēstais ābols drīz vien sāks kuņģī rūgt un veidosies gāzes.

 Centies nelietot šādus produktus:

Kūpināta, vārēta desa. -  Satur kancerogēnas vielas. Kūpināšanas procesā veidojas liels daudzums nitrītu. Tie darbojas graujoši uz imunitāti. Visus produktus, kas satur nātrija glutomātu (E-621) nedrīkst lietot.

Majonēze plastikāta maisiņos. -  Etiķis izvelk no plastikāta plēves dioksīdu, kas ir kancerogēns.

Kūpināts siers. Kausēts siers.-  Organismā praktiski nepārstrādājas, kā arī satur nitrītus.

Sausie buljona kubiki, ātri pagatavojamās sausās zupas vai garšvielas, kas satur mononātrija glutomātu. -  Tas ir garšas pastiprinātājs. Nomāc sāta sajūtu. Veicina neirodeģeneratīvas izmaiņas organismā. Sevišķi nav ieteicams bērnu uzturā.

Zivju ikri, mazsālītās siļķes- Ikri var būt tikai ļoti sālīti vai sasaldēti, siļķes tikai ļoti sālītas. Ne eļļā, ne vīnā šie produkti neuzglabājas. Ir izmantots urotropīns un citronskābe (vai kāds cits nosaukums). Skābā vidē iznākums ir tikai viens – formaldehīds (veidojas spēcīga šūnu inde formalīns ar ko konservē līķus). Piemēram, Kamčatkā, kur ikrus iegūst, tos ēd tikai saldētus.

Krabju nūjiņas. -  Faktiski tā ir krabju esence sajaukta ar soju.

Konservētie zaļie zirnīši un kukurūza – Izņemot bioloģiskajās saimniecībās audzētos, visticamāk ka tie būs GMO produkti. Lai nepārgatavotos un iegūtu vajadzīgo izskatu (nesačokurotos) tiek veikta gēnu modifikācija.

Marinēti produkti. -  Satur etiķi, kas bojā nieres, sarkanos asinsķermenīšus. Etiķis iebalzamē. Neaug jaunas šūnas. Ātrāk novecojam.

Čipsi. -  Satur vielas, kas kaitīgi iedarbojas uz nervu šūnām un ne tikai.

Saldās kukurūzas pārslas. – Satur kādu no cukura aizvietotājiem, piemēram, ciklamātu, jo cukurs 1400C temperatūrā, apstrādājot kukurūzas pārslas, deg.

Saldās bulciņas. – Pēc iespējas mazāk. Baltmaizē nav rupjos šķiedrvielu un organisms nesignalizē par sāta sajūtu. Cukurs kopā ar  raugu garantē sēnīšu  klātbūtni organismā.

Piena produkti, kuri uzglabājas ilgāk par divām nedēļām – Lai to panāktu iespējams ir izmantots antiseptisks iepakojums, pievienots kāds antibiotiķis vai baktērijas-antagonisti, kas spēj producēt pretmikrobu vielas un fermentus, kas nomāc biotu. Ja, piemēram, ja ievietosiet svaigā, dzīvā piena skābproduktā sasmalcinātas ogas vai augļus – notiks sarecēšana, noslāņošanās, rūgšana utt. Lai tas nenotiktu, ir jāpievieno irdinātāji, antioksidanti, stabilizatori. Nav variantu.

Džemi un želejas, kuros peld pēc izskata gandrīz dzīvas ogas – Ar cukuru vien nepietiek. Izmantoti ļoti spēcīgi pārtikas antioksidanti. Nav variantu.  

Melnā tēja, šķīstošā kafija, gāzētie saldinātie dzērieni. Sulas tetrapakās. -  Mūs saskābina un atņem kalciju. Šķīstošā kafija pārveido hormonālos taukus (sevišķi neieteicama vīriešiem). Melnā un zaļā tēja aplieta ar karstu ūdeni, nedrīkst ievilkties ilgāk par 30 sekundēm, jo sāk veidoties kaitīgas vielas.

Tējas sēne. - Faktiski tas ir pelējums, kas attīstās zarnās tālāk.

Margarīns. -  Izjauc vielmaiņas procesu šūnās, jo organisms cietos augu taukus nespēj asimilēt. Katras šūnas membrāna sastāv no 3 slāņiem. Vidējais ir olbaltuma slānis, malējie slāņi sastāv no fosfolipīdiem. Ražošanas procesā tiek stipri izmainīta margarīna molekulas konfigurācija. Izmainītās molekulas iekārtojoties starp pārējām šūnu membrānas molekulām fosfolipīdu slānī, tādējādi šajās vietās tiek bloķēta šūnu caurlaidība un šūnās nevar iekļūt vajadzīgās barības vielas. Pieaug risks saslimstībai ar vēzi, diabētu, aptaukošanos). Te jāpieskaita arī sviests ar tauku saturu zemāku par 82%. Parastā veidā nevar iegūt šādu sviestu. To var panākt tikai ar hidrolizāciju. Kāpēc jāēd trans taukskābes? Ēdiet normālu sviestu, bet mazāk.

 

 

Avots:medusmaize.lv