Gastronomiskās izvirtības manā virtuvē

Linduchy
Linduchy 27. februāris 2018 13:21
793

Ārā ir īsta ziema - ar žilbinoši baltu sniegu, saules staros vizuļojošām lāstekām, koši zilām debesīm un salu, kas kož degungalā un vaigos. Tādā laikā organisms prasa gan vitamīnus, gan arī kādu našķi, jo kas gan var būt labāks par siltu tēju un kaut ko graužamu, skatoties brīvdienu filmu ērtā dīvānā.

Nesen manā dzīvē parādījās cilvēks, kuram cukurs ir aizliegtais produkts. Un tas man bija liels izaicinājums - kā pagatavot kaut ko garšīgu un veselībai nekaitīgu, jo es tak nevaru aicināt cilvēku ciemos un cienāt viņu ar sausiņiem.

20180227120723-84666.jpg

/Rabarberu-apelsīnu kūka/

Sāku pārskatīt arī savu ēdienkarti, izpētīju produktu iepakojumus un sapratu, ka cukura patēriņš ir iespaidīgs. Nav jau tā, ka es uzreiz kritu panikā, bet nu cukura kaitīgā ietekme uz veselību nav noslēpums, taču izmantot mākslīgos saldinātājus man nenāca pat prātā, jo  kāda gan jēga vienu indi aizvietot ar cita veida indi. Bet viens ir skaidrs - cukura līmeni ir ieteicams samazināt līdz minimumam jau tagad arī man, negaidot mirkli, kad to piespiedīs darīt asins analīžu rezultāti.

Veicot nelielu izpēti un eksperimentus virtuvē, nonācu pie secinājuma, ka saldumu ēdienos var iegūt dažādos veidos, izmantojot lieliskas alternatīvas parastajam cukuram. Par stēviju zināju jau iepriekš, taču eritritols gan man bija kaut kas jauns. Eritritols ir dabīgas izcelsmes nektārs, kas atrodams augļos. Eritritols ir cukura spirts, tāpēc tam nav kaloriju. Ir gan viens blakusefekts - ja pārsniedz dienas ieteicamo devu, var nākties saskarties ar caureju. No vienas puses - ja ar to ir problēma, tad, protams, tas ir ātrs līdzeklis, lai atbrīvotu zarnas. Bet no otras puses - tas ir lielisks motivators izteiktiem saldummīļiem, lai nepārēstos. 

20180227121630-20068.jpg

/Mazkaloriju šokolādes kūka ar zemu ogļhidrātu saturu/

Šokolāde ir viens no maniem iecienītākajiem našķiem, nemaz netaisos to noliegt. Un man ļoti patīk gatavot šokolādes kūkas, kēksiņus, cepumus un desertus. Taču, protams, šie garšīgie un laimes hormonu izdalīšanās veicinošie kārumi satur cukuru, milzumdaudz kaloriju un ogļhidrātu. Tagad gan varu pagatavot gardu šokolādes kūku, kuru var ēst pat slaidās līnijas ievērotājas.

20180227122941-41208.jpg

/Radičio Rosso-skābētu kāpostu salāti/

Iestājoties gavēņa laikam, aktualizējās jautājums par veģetārām receptēm. Jāsaka godīgi, ka mans "gavēnis" nav saistīts ar reliģiju. Ikdienā cenšos samazināt gaļas patēriņu, mācos par produktu uzturvērtību un ietekmi uz veselību un dažādoju savu ēdienkarti, lai tā būtu sabalansēta un neizraisītu veselības problēmas.

20180227130146-36321.jpg

/Bokčoi salāti/

Mans iecienītākais ēdiens ir krāsains ēdiens. Praktiski katra ēdienkarte satur vairākas varavīksnes krāsas. Man patīk sajaukt kopā dažādas komponentes - svaigus zaļumus un skābētus vai marinētus produktus, pievienot sēklas un riekstus, kombinēt dārzeņus ar augļiem un ogām. Pēdējā laika garšas atklājums - man ļoti patīk svaigu salātlapu, bokčoi vai Ķīnas kāpostu salikums ar skābētiem kāpostiem.

20180227124955-99021.jpg

/Briseles kāpostu salāti/

Daudzi saka, ka Briseles kāposti jeb rožkāposti un brokoļi  ir negaršīgi, viebj degunu un nav pierunājami pat nogaršot. Labi, ka mūsmājās šī problēma izpaliek - Briseles kāposti un brokoļi ir iecienītāko dārzeņu sarakstā. Pamēģini sarīvēt rožkāpostus, pievieno burkānu, ābolu un pētersīļus - neviens pat nenojautīs, ka salātos ir Briseles kāposti. Starp citu, Briseles kāposti garšo lieliski ar žāvētām vai svaigām dzērvenēm. Īsta vitamīnu bumba, kad apkārt plosās gripa un ziemas saaukstēšanās.

20180227125405-50805.jpg

/Avokado-tunča salāti/

Man salāti neapnīk, jo katru reizi ir iespējams pagatavot kaut ko savādāku. Un kas var būt labāks par zaļajiem lociņiem, kuri ir izaudzēti uz palodzes, kad aiz loga valda balta ziema? Vitamīni, vitamīni un vēl vairāk vitamīnu. Avokado-tunča salātu garšu zaļie lociņi papildina lieliski.

Ja esi krējuma/majonēzes cienītāja, pamēģini to aizvietot ar graudaino biezpienu, salātu kefīru vai bezpiedevu jogurtu - garšo perfekti un ir superveselīgi.

20180227124807-58904.jpg

/Šokolādes pankūkas ar Oriflame Wellness proteīna pulveri/

Ļoti svarīgi ir neaizmirst par olbaltumvielām, lai nenodarītu skādi savam organismam. Tām, kuras plāno pievērsties veģetārismam vai vegānismam, varu ieteikt papildināt savu ēdienkarti ar kādu proteīna pulveri, riekstiem, sēklām un auzu pārslām, lai nodrošinātu savam organismam nepieciešamo olbaltumvielu daudzumu. proteīna pulveri var pievienot salātiem, maizītēm, kokteiļiem un pat pankūkām. 

20180227131005-54614.jpg

/Mazogļhidrātu, bezglutēna burgeri/

Kam patīk gatavot? Man patīk gatavot! Un es vienmēr priecājos par iespēju izmēģināt kaut ko jaunu. Ja vēl tas jaunums ir veselīgs, tad ir dubultprieks.

Janvārī izmēģināju Norvēģijā ražotu pilngraudu maizes maisījumu ar čia un kaņepju sēklām, kurā nav glutēna, piena, rauga un cukura. Maizes maisījums satur tikai 2.5% ogļhidrātu, līdz ar to tā ir lieliska un veselīga alternatīva parastai maizei. Nespēju iedomāties, ka maizi var pagatavot tik vienkārši un ātri. Lai uzceptu veselīgu maizi, ir nepieciešams vien ūdens, cepeškrāsns un 30 minūtes laika. 

2018. gada sākums man ir bijis krāsains, garšīgs un veselīgs. 

Un kādi ir tavi pēdējā laika gastronomiskie atklājumi?

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies