Fotopadoms: vingrinājumi harmoniskam rītam

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 10. jūlijs 2013 13:00
5513
Apgulies gultā uz muguras un atver acis. Saliec rokas elkonī un apļo plaukstu locītavas uz iekšpusi, bet pēdas vienlaikus centies apļot uz ārpusi.
Pēc tam to pašu vingrinājumu veic uz otru pusi – plaukstu locītavas apļo uz ārpusi, bet pēdas – uz iekšpusi! Šis vingrinājums ļoti labi koncentrē uzmanību uz ķermeni un aktivizē smadzeņu darbību!
Tad lēni pārvelies uz vēdera, ieņem četrrāpus pozīciju un tad tuvinot sēžu kājām, pastiep muguru.
Pēc tam skriemeli pa skriemelim, sākot no apakšdaļas, piecelies un izliec muguru.
Tad uzmet kūkumu un pēc tam muguru atkal izliec. Šis ir labs vingrinājums, lai izkustinātu mugurkaulu!
Tad nostājies četrrāpus pozīcijā un atkārto šo pašu vingrinājumu. Vispirms muguru izliec...
...tad uzmet kūkumu un pēc tam muguru atkal izliec!
Tad apsēdies uz gultas. Vienu kāju iztaisno, tad ar otras kājas īkšķi un otro pirkstu satver Ahileja cīpslu un to izmasē. Kad izmasēta viena kāja, to pašu veic arī otrai. Vēl sēžot gultā vari izapļot pēdas!
Tad sēdus pozīcijā vēl tikai izstiep rokas pret griestiem un pastiepies, kārtīgi izstaipot mugurkaulu, un būsi atmodusies un gatava jaunai darba dienai! Teksts: Līva Zaksa Foto: Māris Lapiņš, mlstudio.lv

Harmonisks rīts sākas jau ar gulētiešanu. Tādēļ šoreiz Sieviešu Klubs sagatavojis fizioterapeites Kristīnes Stalīdzānes padomus, kā sagatavoties gulētiešanai un kādus vingrinājumus veikt no rīta, lai dienas sākums būtu izdevies!  

Lai nākamās dienas sākums būtu patīkams un harmonisks, iepriekšējā vakarā pirms gulētiešanas ieteicams veikt meditāciju, kas palīdzēs izanalizēt dienas laikā uzkrāto stresu.

Sākot meditāciju, vispirms apgulies gultā uz muguras un centies sajust sava ķermeņa centru. Pa nabas līniju savu svaru sadali vienmērīgi starp labo un kreiso ķermeņa pusi.

Centies saprast, vai simetriski gultā iespiežas viss ķermenis: pēdas, ikri, labā un kreisā ķermeņa puse, abas rokas, lāpstiņas un galvas labāk un kreisā puse!  

Pievērsies uzmanību elpošanai – ieelpai un izelpai jābūt patīkamām! Ieelpas un izelpas laikā seko līdzi ieelpotajam un izelpotajam gaisam, koncentrējot uzmanību uz deguna iekšieni. Ieelpas laikā caur deguna gļotādu jutīsi ķermenī ieplūstam vēsu gaisu, bet izelpojot – siltu. Tā mierīgi elpo līdz desmit reizēm.

Tad atkal pievērs uzmanību ķermenim un domās atbildi uz jautājumu, kura ķermeņa daļa ir vissaspringtākā (izanalizē ķermeni no pēdām līdz galvai). Tad domās šo ķermeņa vietu atrod, tur uzkavējies un paelpo ar to!

Pēc tam atrod savā ķermenī vispatīkamāko vietu, kurā vari atpūsties! Iedomājies, ka tu atrodies šajā ķermeņa daļā, sajūtot, cik tur ir silti un patīkami.

Pēc šīs meditācijas vari pāriet uz nakts miegu! Tad, ja poza uz muguras nešķiet gluži ērta, vari pārvelties uz sāna. 

Nākamos ieteikumus, kā sagatavoties miegam un uzsākt rītu, skati fotoblogā!

Kādus vingrinājumus harmoniskam rīta cēlienam ikdienā veic tu? 

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies