Elpošanas vingrojumi prāta nomierināšanai un ķermeņa atbrīvošanai no slodzes

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 19. oktobris 2015 00:00
8244

Elpošana ir dabisks process, bet ļoti bieži mums aizmirstās pareizas elpošanas principi. Pareiza elpošana ne tikai nomierina nervu sistēmu, bet arī atbrīvo organismu no visa liekā. Austrumu medicīnā un vingrošanā elpošanas procesam tiek pievērsta īpaša uzmanība, jo tikai ar pareizu elpošanu var attīrīt domas un ķermeni. Stresa situācijā un panikas lēkmju gadījumā pareiza elpošana ir pat ļoti būtiska.

Mūsdienu stresa apstākļos cilvēki elpo ar puselpu, sekli, aiztur elpu sasprindzinājumā, saskaroties ar trauksmi un bailēm. Sēdošs darbs, aktīvu kustību trūkums pēc darba, kas neveicina paātrinātu un dziļu elpošanu (pat sekss klusiņām un mierīgi, lai nepamodinātu kaimiņus aiz kartona sienas) – mēs visu paturam sevī, visi sārņi un enerģijas uzkrājas organismā, rezultātā radot garīgas un fiziskas saslimšanas. Tāpēc nepareizu elpošanu var pamatoti uzskatīt par vienu no cēloņiem mūsdienu slimībai – veģetatīvajai distonijai.

Pareizi izpildīti elpošanas vingrojumi samazina gan garīgo, gan fizisko nogurumu (ne velti ir teiciens „atvilkt elpu“, kad ir nepieciešama neliela atpūta), sirdstrieku iespējamību, astmas simptomus, muskuļu saspringumu un sāpes, nomierina nervu sistēmu un uzlabo asisnriti. Elpošanas vingrinājumi palīdz veicināt vielmaiņas procesus organismā.

Kā iemācīties pareizi elpot?

Ideālā variantā, lai nekaitētu savai veselībai, elpošanas vingrinājumus vajadzētu apgūt jogas vai austrumu medicīnas speciālista uzraudzībā. 30minūšu elpošanas vingrojumi katru dienu mēneša laikā uzlabo vispārējā ķermeņa veselības (gan fiziskā, gan morālā) un arī izskata stāvokli.

Ja tomēr vēlies apgūt pareizu elpošanu patstāvīgi, tad būs vien jāapbruņojas ar pacietību. Pareiza elpošana palīdzēs salīdzinoši ātri nomierināties stresa situācijā, bet pilnīga atveseļošanās, piemēram, no panikas lēkmēm, var aizņemt ilgu laiku.

Elpošanas vingrojumus ieteicams izpildīt ne ilgāk par 5-10minūtēm.

Iekārtojies ērtā pozā, veic elpošanas vingrinājumu – koncentrē domas tikai uz elpošanu – lēnu un dziļu. Ieelpas un izelpas attiecība 4:4 – četras sekundes ieelpo gaisu caur degunu, četras sekundes izelpo gaisu caur muti. Koncentrējoties uz sekunžu skaitīšanu, Tavam prātam nebūs laika domāt par darba vai attiecību stresiem, trauksmi, bailēm un ikdienas rūpēm – vienkārši elpo un skaiti sekundes!

Otrs vingrinājums ir nedaudz sarežģītāks, prasa vēl lielāku koncentrēšanos un jau ietrenētu elpošanu.

Vingrojuma sākums: 5:5:5 – piecas sekundes ieelpai caur degunu, piecas sekundes elpas aizturei un piecas sekundes izelpai caur muti.

Nākamais solis: 5:4:6 – ieelpa, pauze, izelpa

Nākamais solis: 5:3:7 – ieelpa, pauze, izelpa

Nākamais solis: 5:2:8 – ieelpa, pauze, izelpa

Nākamais solis: 5:1:9 – ieelpa, pauze, izelpa

Nākamais solis: 5:0:10 – ieelpa, pauze, izelpa

Ieelpojot gaisu, mēs uzņemam mieru un tīrību, bet izelpojot – atdodam rūpes, raizes un bailes.

Atbrīvo savu prātu un ķermeni no visa liekā ar dziļu izelpu!

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies