Ja savā ikdienas ēdienkartē iekļauj daudz zaļo dārzeņu, tas var samazināt risku nākotnē iegūt diabētu, raksta BBC.
Angļu zinātnieki ir pētījuši vairākas dārzeņu un augļu grupas, lai noskaidrotu, kuri veselībai ir īpaši vērtīgi. Jo sevišķi, lai pasargātu sevi no iespējas saslimt ar diabētu. Interesanti, ka tas ēdiens, kurā bija iekļauti spināti un kāposti, organisma veselībai sniedza daudz pozitīvāku iedarbību.
Apēd pa porcijai šo vērtīgo dārzeņu reizi pus dienā (ieteicamā dienas deva ir vismaz 100 gramu), un samazini risku iegūt 2. tipa diabētu par 14 %.
Lai apstiprinātu zaļo augu vērtīgo dabu, zinātnieki no Leičesteras Universitātes (Leicester University) pētīja 220 tūkstošu pieaugušo ēdienkaršu iedarbību uz viņu organisma veselību.
Katru dienu ēdot dažādus dārzeņus, lielas atšķirības nebija vērojamas. Bet tajās dienās, kad cilvēki ēda tieši zaļos produktus, tostarp arī brokoļus un puķkāpostus, risks iegūt cukura diabētu ievērojami samazinājās.
Zinātnieki paši vēl tikai meklē skaidrojumu šim pārsteidzošajam atklājumam. Bet viens no iemesliem, kuru viņi pieļauj: zaļajos dārzeņos ir daudz antioksidantu un C vitamīna, kas palīdz cīņai ar cukura diabētu. Otra ticamā teorija – to sastāvā ir daudz magnija, kas arī organismam nāk tikai par labu. Citi pētījumi par cukura diabēta slimniekiem atklājuši, ka viņu vidū 25 līdz 38 % cilvēku ir ar pamatīgu magnija deficītu asinīs.

Tev ir tiesības izteikt savu viedokli, argumentēt to, bet ne apsaukāt raksta autoru.
To visu var pateikt arī citādi, piem., ka ņemot vērā manu ilggadējo pieredzi šīs slimības ārstēšanā, atļaušos nepiekrist paustajam viedoklim, jo tas neatbilst patiesībai
Manai vecmammai mīļākais teiciens par tādiem kā tu bija - un tu ar tādu muti maizi ēd?
Nez vai interneta vide tev dod tādu bravūrību, jebšu tu arī ikdienas komunikācijā vari viedokļu nesakritības dēļ otru nosaukt par debilu?
anda,noelle,pantai,Jums to nesaprast. Man ir tiesibas dusmoties uz nepatiesiem,kaitinosiem takstiem.
Es pati arī esmu slimojusi ar visu ko, esmu lasījusi aplamu (manuprāt) info par to, kā izvairīties vai ārstēties, ko lietot utt, bet pasmaidu par to un viss. Lai jau katrs pats lasa un filtrē, kas noderīgs un kas nē
Turklāt rakstā skaidri un gaiši rakstīts - "tas var samazināt risku nākotnē iegūt diabētu"
Nav minēts, ka tas ārstē jau esošu vai arī viennozīmīgi izslēdz iespēju nākotnē saslimt. Nav viss tikai melns vai balts
Lai visiem jauka oma un mazāk īgnuma ikdienā!!!
Ļoti ceru, ka neaizskāru Tevi ar šo komentāru. Vienkārši gribēju parādīt, ka pasaule ir vairāk krāsu kā tikai balts/melns. Vēlu Tev noticēt tam, ka pretdiabēta salātiņi var palīdzēt