Auksts ūdens – labākais rūdīšanās ierocis

kintijasieviesuklubslv
kintijasieviesuklubslv 27. augusts 2011 00:00
506

Tieši šobrīd ir labākais laiks, lai sāktu rūdīt savu organismu pret drēgnā rudens saaukstēšanās slimībām: iesnām, klepus, nelielo paaugstināto temperatūru... Bet kā pareizi norūdīties? Ar ko sākt?

 

Sieviešu Klubam stāsta Luīze Ventaskrasta, fizioterapeite, hidroterapijas speciāliste.

{smallpic:1}

 

 

Rūdīšanās nekad nenotiks, ja to uztversi kā vienreizēju akciju: vienreiz izdarīji, tātad imunitāte jau ir vajadzīgajā līmenī! Diemžēl tā nav! Lai to paaugstinātu, sāc ar ikdienas vakara vai rīta peldēm. Kamēr vēl augusta vidus, ūdens temperatūra jūrā, upē vai ezerā ir salīdzinoši silta (izņēmums, dienas, kad jūras krastā izpūsts vēsais ūdens). Bet arī vēsā ūdens dienās, ej peldēt vai vismaz saslapini rokas un kājas.

 

Tā līdz augusta beigām katru dienu velti laiku peldēšanai. Bet līdz ar septembra sākšanos peldes kā ar nazi nenogriez. Tās turpini pat septembrī un oktobrī. Fizioterapeite Luīza Ventaskrasta no savas pieredzes stāsta, ka nereti peldējusi pat novembra sākumā, jo organismu pie aukstā ūdens pieradina pakāpeniski. Ādas kņudināšana un enerģijas pieplūdums organismā ir tik pārsteidzoši liels un patīkams, ka ar vēlajām peldēm var iekrist azartā.

 

Tomēr neko nevajag darīt piespiedu kārtā! Ja jūti, ka pelde septembrī nav domāta tev, nemoki sevi. Izmēģini citu rūdīšanās veidu. Piemēram, ik dienas rīvējies ar aukstu frotē dvieli. Aukstā krāna ūdenī saslapini dvieli un veic pašmasāžu siltai, nesamitrinātai ādai.

 

Kā organismā palielinās imunitāte? Rūdoties pakāpeniski sevi pieradinām, ka arī vēsākā gaisa temperatūrā varam justies labi un komfortabli. Tāpēc rudenī, kad kļūs zemāka gaisa temperatūra, būs brāzmaināki vēji un mitrāks gaisa līmenis, organisms nejutīs diskomfortu. Asinsvadu sieniņas būs nostiprinātas, tādēļ aukstumā tās ātri sarausies, bet siltumā – paplašināsies. Bet tu pati diskomfortu nemaz nejutīsi, jo jau šobrīd organismu pie temperatūras maiņām būsi pieradinājusi.

 

Ko tu par to saki? Varbūt sākam savu imunitāti stiprināt visas kopā?

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
rrr 4. septembris 2011 00:15

Man nekas vairāk par skalošanos aukstā ūdenī pēc dušas neiznāk. Bet dikti jau forši. :)

hiperkeri 27. augusts 2011 19:56

mhmm,mans ķermenis nesaprot šitos termoskos jokus,kurus dažkārt mēģinu pret viņu izvērst. negrib pieradināties:D

smukaa 27. augusts 2011 15:20

Es jau labu laiciņu pēc dušas skalojos ar aukstu ūdeni;)

astronija 27. augusts 2011 12:41

ūdens-var tikai piekrist par tā ārstniecisko iedarbību. Un katru dienu ja iesāk peldēties,tad tiešām var turpināt ilgi jo ilgi. Sajūtas-fantastiskas.

kristaps 21. maijs 2011 13:08

ka vinu daburt tagad ja es vinu saglabajis esu

14. oktobris 2010 14:30

pagājušogad beidzu jūrā līst decembra vidū, bet šogad vēl joprojām, arī šodien jau biju jūrā.. :) iesākt jau tagad par vēlu, bet turpināt - pats labums :)

amelie 24. augusts 2010 14:59

Būs jāpamēģina. Varbūt izdosies paildzināt peldēšanās sezonu, jo tā ilgojos pēc pierastajām procedūrām:)

miranda 24. augusts 2010 14:41

No peldēm vēsā ūdenī man šogad jāatturas, jo baroju vēl pati meitiņu. Citugad labprāt. :)