Atslodzes dienas-alternatīva diētām

gunii
gunii 18. marts 2010 00:00
1191

Nāk pavasaris un noteikti katrai no mums gribas izskatīties un justies labi... Viena no metodēm, kā atbrīvoties no liekiem kilogramiem pārāk sevi nebadinot - ievērot atslodzes dienas.

 

Kas ir atslodzes diena?

 

Atslodzes dienu princips ir tāds pats kā lielākajai daļai mazkaloriju diētu – uzņemt mazāk enerģijas, lai organisms būtu spiests dedzināt savas tauku rezerves. Tikai atšķirībā no diētas, kur savu gribasspēku nākas pierādīt katru dienu, atslodzes diena liek saņemties uz brīdi.

 

Ko ēst un dzert?

 

Ja atslodzes dienā priekšroku dod mērenai ēšanai, izvēlies vienu vai divus mazkaloriju produktus, ko sadali pa vismaz piecām ēdienreizēm vai ēd tad, kad vēders piesaka badastreiku. Atslodzes dienām piemēroti augļi, dārzeņi, svaigi spiestas sulas (lai gan veselīgāk apēst augļus veselus, ar visām miziņām, kas kalpos kā maiga slota tavam zarnu traktam), arī skābpiena produkti, piemēram, liess jogurts, biezpiens, kefīrs, ko vari aizdarīt ar sasmalcinātiem garšaugiem, gurķiem vai tomātiem – būs arī laba deva vitamīnu un ne vēsts no tracinošās bada sajūtas.

 

Turklāt garšaugi, bagātīgi lietoti, palīdz iztikt bez sāls. Ieteicams izvēlēties sezonas augļus un dārzeņus, kas tepat pašmāju dobēs, mežos un dārzos sauli baudījuši, tāpēc ir dabiskāki par dabiskiem un veselīgāki. Tiem ir pavisam cita garša un vērte, turklāt tie nav ne īpašos vaskos vai ķīmijā mērcēti, lai pacietīgi varētu mērot ceļu līdz pircējam. To atceries pavasarī un vasarā, kad ienāksies pirmais gurķis, dille un redīss vai zemene.

 

Cik daudz?

 

Attiecībā uz visu šo svaigo zaļumu darbojas princips – ēd, cik lien! Ne mazāk par kilogramu. Bet var droši vairāk. Patiesībā šāda vienveidība, kad jāpārtiek no kaut kā viena, ātri apnīk, un tu nemaz nespēsi apēst ziloni gurķa izskatā. Visos augļos un ogās, arī dārzeņos un garšaugos ir daudz vitamīnu, minerālvielu un bioloģiski aktīvu savienojumu, kas tev nepieciešami. Tāpēc ieteicams vienmēr neēst tikai, piemēram, zemenes vai ābolus, bet pēc iespējas dažādot, katru reizi izvēloties kaut ko citu, lai organismam tiktu pilnīgi viss vajadzīgais, jo katrā no produktiem kāda labuma būs vairāk, cita – mazāk.

 

Ja izvēlies pārtikt no ūdens vai tējas (sula un skābpiena dzērieni vienlaikus ir ēdiens), vajadzētu izdzert vismaz astoņas glāzes vai vairāk, lai organisms neatūdeņotos un skalotos. Mēdz gadīties, ka, dzerot tikai ūdeni, iespējama slikta pašsajūtu – galvassāpes, nespēks, viegls nelabums. Ja tā, izvēlies augļus vai dārzeņus, vai kaut ko biezāku.

 

Dažreiz pēc tīras atslodzes dienas (tā saucamās ūdens dienas) nākamajā gadās, ka organisms tev atriebjas par nežēlīgo badināšanu un cenšas to kompensēt ar pastiprinātu izsalkumu. Dažreiz gluži otrādi – izskalots tīrs un nevainīgs kā mazs jēriņš, tas vismaz vēl dienu ir ļoti pieticīgs un nemaz nekāro papildu porcijas. Atliek ieklausīties sevī un izvēlēties piemērotāko.Var visas dienas garumā uzturā lietot tikai ūdeni vai tēju. Ja izvēlaties lietot tēju, tad labāk priekšroku dodot pelašķu, mežrozīšu, asinszāļu tējas. Ja tomēr visas dienas garumā esat nolēmusi lietot vien ūdeni, tad dienā vajadzētu izdzert aptuveni 3 litrus. Ūdenim var pievienot citronu sulu. Aukstā laikā ūdenim jābūt siltam.

{smallpic:1}

Pastāv uzskats, ka cilvēkam neatkarīgi no tā, ir vai nav problēmas ar lieko svaru, katru nedēļu vajadzētu iekļaut vienu vai divas atslodzes dienas atkarībā no pašsajūtas un nepieciešamības.

Atslodzes dienu varianti:

1.       ābolu - l,5kg ābolu izdala uz 5-6 ēdienreizēm;

2.       augļu - l,5kg dažādus augļus, izņemot banānus, izdala uz 5-6 ēdienreizēm;

3.       biezpiena - Puskilogramu biezpiena sadaliet piecām ēdienreizēm. Ja biezpiens ir sauss, to var sajaukt ar vājpiena jogurtu vai pienu. Ja ļoti sakārojas kas saldāks, biezpienam var pievienot mazliet medus vai iedrupināt sasmalcinātus riekstus. kefīra - 5 glāzes kefīra izdala uz 5 ēdienreizēm;

4.       piena - 5 glāzes piena izdala uz 5 ēdienreizēm

5.       dārzeņu - l,5kg svaigu dārzeņu, var gatavot dārzeņu salātus bezsāls, pievienojot porcijai 5-20g krējuma vai 5g augu eļļas, visuizdala uz 5-6 ēdienreizēm;

6.       kartupeļu - brokastīs, pusdienās un vakariņās - katrā pa 2-3kartupeļiem "mundierī" ar svaigiem zaļumiem;

7.       sulas - svaigi spiestas, nesaldinātas sulas bez ierobežojumiem.

8.       zivi. 200 gramu vārītas zivs sadaliet piecām ēdienreizēm. No kartupeļiem gan atturieties. Papildus zivij dienā jādzer arī daudz ūdens vai tēja, protams, bez cukura.

9.       Tikpat labi varat ēst arī rīsus. Tie jāvāra bez sāls un garšvielām. Klāt varat ēst gan tomātus, gan ābolus.


10.    Tāpat atslodzei var dzert “vājo” kefīru vai pienu ar mazu tauku daudzumu, kam garšas uzlabošanai var pievienot kādu zaļumu vai dārzeni. Lielisks variants atslodzes dienai ir tomātu sula (tikai tāda, kurā nav sāls).Lai atslodzes dienas paietu vieglāk, tās labāk ieturēt vadoties pēc mēness fāzēm.

 

Kāda ir Jūsu pieredze un ieteikumi šajā sakarā?

Avoti:

 

www.espati.lv

www.irlaiks.lv

www.pareizs-uzturs.com

 

 

***

Pievieno rakstu un laimē kādu no 5 Sieviešu Kluba dāvanu kartēm sievišķīgiem pirkumiem 20 Ls vērtībā. Uzzini vairāk www.sieviesuklubs.lv
***
Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
leila 27. aprīlis 2010 15:36

nesen kā iesāku veselīgāk un mazāk ēst..no rītdienas sākšu ieviest arī atslodzes dienas..

gunii 18. marts 2010 13:58

Es to neuztveru kā mocības

pasmaidi 18. marts 2010 13:55

Brr... nu šī lieta laikam ir tā, kas mani absolūti nesaista. Var taču ēst veselīgi un samērīgi, ieklausoties savā organismā, tad nebūs jāmokās ne ar atslodzes dienām, ne, vel trakāk - ar diētām. Es laikam nespētu atteikties ne no kā, ko es vēlos tajā brīdī. Tomēr ēdienu es baudu, nevis ēdu visu pēc kārtas.

gunii 18. marts 2010 12:43

Es jau savu raksturu esmu norūdījusi tik tālu, ka mierīgi varu uztaisīt vakariņas tās negaršojot, garšvielas lieku uz izjūtām, un kaukā sanāk arī no našķiem atturēties :) Vienu svētdienu kad tieši iekrita šī atslodzes diena, draugs bija izcepis veselu šķivi ar vafelēm kas pildītas ar iebiezināto pienu, bet neko veiksmīgi noturējos :) Kā nekā - skaistums prasa upurus :)

kristined 18. marts 2010 12:34

Man arī tagad darbā uz galda stāv ūdens krūze. Pa malciņam vien, pa malciņam vien un dienā izdzeru ļoti daudz šķidruma un arī ēst mazāk gribas :)

inguce 18. marts 2010 12:31

jā, šo atslodzes dienu garfiku kādu laiku ievēroju. Uzlabojās pašsajūta... bet tad- vīram jātaisa vakariņas, pienāk 6diena vai 7diena, kad viņš ēd un man jāskatās :D ilgi neizturēju un pametu :( bet laikam jāsaņemas- gribas atgūt formu uz vasaru ;)
un te ir labi padomi, kā pavadīt "atslodzes dienu"!!