Interesanti fakti par sauļošanos

kintijasieviesuklubslv
kintijasieviesuklubslv 8. jūnijs 2011 09:00
1142

Lai pludmales sezonai būtu 100 % gatava, ar piemērotu sauļošanās krēmu vien ir par maz. Vēl ir vērts iegaumēt, kā pareizi veidot sev piemērotu sauļošanās programmu un kādus faktus ņemt vērā, plānojot vasaras izpriecas pludmalē.

 

 

  • Tā kā āda dažādās ķermeņa zonās ir plānāka un vietām biezāka, tad maksimāli pasargājot sevi no apdegšanas saulē, katrai ķermeņa zonai pielāgo savu sauļošanās krēmu. Ķermenim vasaras sākumā patiks sauļošanās krēms ar SPF 25, degunam, pleciem un dekoltē – SPF 30. Ja brauc uz ārzemēm, noteikti ņem līdzi krēmu, kuram ir vismaz SPF 30.

 

  • Zināji, ka sauļošanās pazemina organisma imunitāti? Tas ir tādēļ, ka organisms, lai pasargātu tevi no apdegšanas, ražo melanīna šūnas un visu enerģiju velta tām. Ja ciet no kādām hroniskām slimībām, tad tās tieši vasarā var aktivizēties.

 

  • Pirms doties uz pludmali, pārdomā, kādus medikamentus lieto. Dažādi pretsāpju gēli, antidepresanti un antibiotikas var veicināt apdegumu rašanos, bet hormonālā kontracepcija – pigmentu veidošanos.

 

  • Vēlies palīdzēt organismam nosauļoties? Uzturā pastiprināti lieto produktus, kuru sastāvā ir vitamīns A un E, selēns un beta karotīns. Tie darbojas kā antioksidanti, saistot brīvos radikāļus un novēršot novecošanās procesu.

 

  • Kādus matu kopšanas līdzekļus tu lieto? Lai pasargātu savus matus no izdegšanas un izbalēšanas, raugi, lai arī matu balzāma un seruma sastāvā ir SPF faktors. Interesanti, ka arī dažādas dabīgās vielas, kas pievienotas matu kosmētikā, pilda aizsargfunkciju. Ja matu seruma sastāvā ir saulespuķu vai kokosu eļļa, zini – mati ir pasargāti, pat, ja atsevišķi uz iepakojuma nav norādīts SPF skaitlis.

 

  • No plkst. 11 līdz plkst. 15 no aktīvām saules peldēm izvairies! Tad saule ir visspēcīgākā un var ātri apdedzināties.

 

  • Kādēļ ir veselīgi sauļoties normas robežās? Jo saules stari saskarē ar ādu, ražo melanīna šūnas. Tās savukārt organismā veicina D vitamīna veidošanos, kas ir svarīgs ne tikai pozitīvam noskaņojumam, bet arī organisma spējai uzņemt kalciju un fosforu.

 

  • Arī mākoņainās dienās UVA stari, kas var veicināt ādas vēža šūnu aktivizēšanos, ir gana aktīvi. Aprēķināts – ja debesīs ir 83 % mākoņu, UVA staru intensitāte samazinās tikai uz pusi. Tātad – arī mākoņainās dienās ne kur nevajag iet bez saules aizsargkrēma.

 

  • Domā, uzvilksi T kreklu un tava āda no apdegšanas saulē būs pasargāta? Nekā nebija! Speciālisti aprēķinājuši, ka kokvilnas krekls pielīdzināms krēmam, kura SPF skaitlis ir 6. Tas nozīmē, droši saulē vari atrasties nepilnu stundu (ja esi izteikti gaišas ādas īpašniece). 

 

 

Kintija Bulava, www.sieviesuklubs.lv

 

Sieviešu Kluba izvēle:

 

 

Physiogel A.I.Sonnen - Creme SPF 25

 

  • Tas nomierina jutīgu, kairinātu ādu;

 

  • Satur divus saules aizsargfiltrus (tinosorbu S un titāna dioksīdu), kas papildus aizsargā ādu no UV starojuma un piesārņojuma brīvajiem radikāļiem.

 

  • Nesatur smaržvielas un krāsvielas.

 

  • Nesatur emulgatorus, ir ūdens noturīgs un īpaši piemērots jutīgai, sausai ādai, kā arī lietošanai atopiskā dermatīta gadījumā. Neizraisa komedonu (melno piņņu) veidošanos.

 

 

 

Sieviešu Kluba diskusijai:

Kādi ir tavi drošas sauļošanās paņēmieni?

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies

Skaistumkopšanas saloniņš Sieviešu klubā pašā Rīgas centrā

Nodarbības, individuālās konsultācijas un procedūras