Konference: Pabalsts – palīdzība vai valsts pienākums

pece
pece 25. janvāris 2012 16:16
1386

Pabalsti ir dažādi, bet šoreiz es gribētu parunāt par tiem pabalstiem un atbalsta sistēmām, ko dala pašvaldības.

 

Nesen lasīju diskusiju, kur cilvēki bija sašutuši par to, ka pašvaldība liek iet strādāt sabiedriski derīgos darbus un citādi līdzdarboties savas finanšu situācijas sakārtošanā. Diskusijai cauri un cauri vijās doma par to, ka MAN PIENĀKAS un ko gan te ir izdomājuši! Tas ir zem mana goda ar augstāko izglītību iet slaucīt ielas vai ravēt puķu dobes! Dodiet naudu! Jā, jā NAUDU, jo trūcīgās pakas ar savām pārslām, kuras neviens normāls cilvēks tāpat neēd, man nav kur likt!

 

Kāpēc cilvēki uzskata, ka viņiem kaut kas pienākas, tikai tāpēc, ka viņi dzīvo šajā valstī? Kāpēc pienākums kaut ko dod ir tikai valstij (un tiem sabiedrības locekļiem, kuri maksā nodokļus), bet pārējiem pienākumu nav? Kāpēc veidojas šāda dzīves filozofija?

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
bizite 26. janvāris 2012 10:01

Piekrītu tavam teiktajam par visiem 120 %. Tāda ir patreizējā realitāte. Varbūt naivi, bet gribas ticēt ka palēnām viss virzīsies uz labu. ;)

spaara 25. janvāris 2012 16:41

zini kāpēc cilvēki ir nelaimīgi? jo viņi salīdzina sliktāko, kas pašam ir, ar labāko, kas ir otram. Bet neviens jau nezina, ko tas maksā tam otram. Šīs diskusijas sakarā, piemēram, kādus nodokļus maksā tajās bagātākajās valstīs, cik stundas strādā, cik blīva ir apdzīvotība, cik lieli sastrēgumi, cik stundas jābrauc līdz darbam, utt.

keisiii 25. janvāris 2012 16:32

ne tikai iebraucēji, arī vietējie tādi ir..... un diezgan pa daudz......

spaara 25. janvāris 2012 16:30

droši vien ir - iebraucēji.
Par laimi visi nav izmantotāji, citādi nebūtu no kā maksāt pabalstus arī tiem, kam tie pienākas.

keisiii 25. janvāris 2012 16:28

tu domā,ka Zviedrijā un Norvēģijā nav cilvēku,kas izmanto pabalstu sistēmu??? Naivi , tā domāt..... tādi ir visur un visās valstīs un vnm būs.......
tev šķiet,ka te visi Latvijā ir nelieši un izmantotāji?

spaara 25. janvāris 2012 16:24

Zviedrijā un Norvēģijā droši vien nevienam neienāk prātā, piemēram, pieprasīt no valsts jelkādu pabalstu un vienlaicīgi saņemt algu aploksnē, tas ir, nemaksāt nodokļus.
Sāciet ar sevi - kad visi būsim tik godīgi kā zviedri un norvēģi, tad arī mēs dzīvosim labāk :)

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 16:00

Tikko atcerējos, tas bērnu tēmas sakarā - kā dzirdēju aiz sienas kaimiņus runājam :D Tēvs skaldīja dēlam, cik pamperi maksā un cik bērns izmaksā, bet dēls teica - es taču nevaru viņai pateikt, lai taisa abortu :D
Līdz kam esam nodzīvojušies - gribas man sacīt :D
Piekrītu keisiii :)

keisiii 25. janvāris 2012 15:36

dzimstība ir gan ļoti pat no valsts atkarīga, dzīvotu mēs citur kā norvēģijā,zviedrījā utt.,kur cita pabalstu sistēma, lielākas darba iespējas utt. pārsvarā domātu, cik gribu es bērnus, nevis cik bērnus es varu atļauties uzturēt.

DADZABITE 25. janvāris 2012 14:38

Uz tavas planetas ir vieglak dzivot kamer viss ar tevi ir OK. Bet dzive gadas visadi .....

spaara 25. janvāris 2012 14:26

Uz manas planētas droši vien ir vieglāk dzīvot, jo es šeit dzīvoju ar uzskatu, ka man neviens neko nav parādā un es nevēlos palikt kādam parādā, arī valstij ne.

pece 25. janvāris 2012 14:24

Man nav nekas pret "mākslīgajiem bezdarbniekiem", bet tad, lai šie neprasa pabalstus no pašvaldības (vai prasa uzrādot reālos ienākumus), neprasa nodrošināt bezmaksas veselības aprūpi un taml. Ja jau ir gatavi uzņemties visus savus izdevumus ;) tad visus, nevis ienākumi ir mani un man pienākas no valsts.....

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 14:14

Ir jāatceras, ka izņēmumi (krāpnieki) ir visās valstīs un tomēr, tas nav attaisnojums, lai nodokļu maksātājus padarītu par labdarības biedrību :)

spaara 25. janvāris 2012 14:12

ok, es esmu no citas planētas :)

KRX 25. janvāris 2012 14:11

Tas viss ir atkarīgs arī no mentalitātes.

Daļēji es atbalstu tādu "mākslīgo" bezdarbu, ja darba devējs maksā smieklīgu algu un to pašu aploksnē. Darbinieks NEKAD pats nespēs noteikt - tagad tu man maksā tik un visu oficiāli! Tas var notikt tikai Pilčeres romānos un uz citas planētas. Un ja cilvēks parastais grib saglabāt kaut cik savus ienākumus, tad arī neprotestēs.
Galu galā, lojalitāte pret valsti ir ieverojami samazinājusies.Un pat negribas pārmest par to.

spaara 25. janvāris 2012 14:07

Es runāju par to, ka cilvēki paši ir negodīgi, bet gaida, lai valsts pret viņiem izturas godīgi :)

KRX 25. janvāris 2012 14:06

Par bērnu skaitu mēs runājām vakar. Šodien Tu laikam īsti nespēj ielekt tēmā :)

spaara 25. janvāris 2012 14:05

Es maksāju nodokļus, jo abi mani vecāki ir pensionāri un saņem pensijas, mans bērns iet skolā, apmeklē ģimenes ārstu, ejam uz teātri, operu, braucu ar auto, un man gribas, lai ielas ir bez bedrēm. Starp citu, informēju Satiksmes departamentu, ka manā rajonā ir bedraina iela, pēc nedēļas bedres tika aizlāpītas.
Protams, ka ceru uz valsts atbalstu gadījumā, ja patiešām palieku bez darba un nespēju uzreiz atrast jaunu darbu, bet es neizvēlos mākslīgu bezdarbu, lai varētu saņemt bezdarbnieka pabalstu un algu aploksnē :)

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 13:57

Paši mēs varam tik, cik varam :) Bet tāpēc mēs atbalstam valsti ar nodokļiem - pat, kad pērkam maizi :) Nedz mīlestība, nedz bizness bez savstarpējas sadarbības un atdeves nevar ilgi pastāvēt :)

spaara 25. janvāris 2012 13:54

nē, nenostrādā, bērns piedzima ārlaulībā, tomēr es apzinājos, kādu atbildību es viena pati uzņemos, ar valsti noteikti nerēķinājos :) cilvēki grib dzīvot labāk, nekā var paši sevi nodrošināt...

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 13:46

Pieņemu, ka dzīvo ideālu dzīvi ar savu partneri un kontracepcija vienmēr nostrādā īstajā laikā :D sāksim jau ar to :D

spaara 25. janvāris 2012 13:45

un kas tajā ir nenormāls - nav par ko barot, nevajag dzemdēt??

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 13:42

ir ir, un to stingri kontrolē :p tantes nāk uz mājām skatīt, ir vīrieša zeķes vai nav :D

pece 25. janvāris 2012 13:41

UK ir ne tikai atbalsta programmas nepilngadīgajiem , kuri dzemdē, bet arī vientuļajiem vecākiem, kā rezultātā strauji ir pieaudzis "vientuļo" vecāku īpatsvars....

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 13:40

Vispār, ja tā labi padomā - jāierosina ideja, ja no LV vidējās Ls 400,- Ls 100,- (nodokļus ieliek zeķē), gadā sanāk Ls 1200,- un pēc pāris gadiem šādas shēmas, bērnu var atļauties, bonusā Ls 8,- mēnesī var uzdāvināt valstij, par īpašiem nopelniem - nosvinēsim, ka man ir bērns :D

Ilze_Liekmane 25. janvāris 2012 13:35

UK piem. ir pat nepilngadīgo vecāku atbalsta programma, kura paredz nepilngadīgiem vecākiem valsts piešķirtu dzīves vietu :)
Sorry, es neuzskatu, ka tas ir normāli teikt - nav par ko barot, nevajag dzemdēt :D Tad es atbildu - tad es nodokļus lieku zeķē un krāju bērna barošanai :D

1 2 3