...slodze, masāža, relaksācija... viss vienā...

Autors: Aggie, 2010. gada 18. augusts, 12:33:06
...slodze, masāža, relaksācija... viss vienā...

Manam ķermenim pieder pirmdienas, trešdienas un piektdienas vakari (sanāk patiesībā vairāk par vienu stundu), kad es apmeklēju ūdens aerobiku.

Ūdens – unikāla vide pēc īpašībām.

Tā palīdz noņemt pa dienu uzkrāto fizisko nogurumu un emocionālo sasprindzinājumu, uzmundrina vai gluži otrādi palīdz atslābināties. 

Ūdens aerobika – pavisam īpašs fiziskās aktivitātes veids, kad vienlaicīgi strādā visa muskulatūra un ir priekšrocību rinda pret citiem zināmiem atveseļošanas veidiem. Ūdens aerobika ir pats efektīvākais veids kā cīnīties ar cellulītu. 

Ūdens nošķel visu lieko, bagātīgi apgādājot ādas virsmu ar mitrumu, padarot ādu spirgtu un elastīgu. Un pēc tādas „ masāžas” mēs neizjūtam sāpes muskuļos.

Ūdens noņem sasprindzinājumu mugurkaulā , un tas iztaisnojas un izstiepjas. 

Iegremdēšanās ūdenī izsauc siltuma regulatoru procesu izmaiņas. Tas, savukārt, veicina organisma rūdīšanu. Ūdens temperatūra baseinā ir 8 – 10 grādus zemāka, nekā ķermeņa temperatūra, kas veicina kaloriju patēriņu un sekojoši – tauku samazināšanos. 

Ūdenī organismā aktivizējas vielmaiņa, un rezultātā tiek iztērēts daudz vairāk enerģijas, nekā pie tāda paša darba uz zemes. Ar to akva aerobika piesaista cilvēkus, kuri grib novājēt. 

Ūdens spiediens uzlabo asins cirkulāciju, stimulē sirds –asins vadu sistēmu un atgriež venozās asinis sirdī.  

Ūdens aerobika – ir jautra un emocionāla nodarbība, kura ļauj saņemt harmonisku slodzi, iespēju nofokusēt slodzi uz vēlamajām muskuļu grupām, ķermeņa daļām. 

Ūdens veicina emocionālās spriedzes noņemšanu, tas ir ļoti labs paņēmiens cīņā ar stresu. Visas negatīvās emocijas atkāpjas, ūdens aerobika labvēlīgi ietekmē nervu sistēmu. 

www.bodysport.lv

Un galvenais, kas man patīk vingrojot ūdenī, es nejūtu slodzi, kad tiek izpildīti vingrojumi.

Mani mīļākie vingrojumi (no kā es gūstu sava veida baudu ķermenim) ūdenī ir:

-  tad, kad mēs visam skrienam pa baseinu un pēkšņi mums liek mainīt virzienu un skriet pretējā virzienā... (iedomājaties mēs 20 skrienam, saceļam ūdens plūsmu aiz sevis un pēkšņi mainam virzienu un mēginam skriet pret šo plūsmu, var izjust tāāāādu ūdensplūsmas masāžu, ko ir grūti aprakstīt); 

-  tad, kad ir jaritina rokas kā kamolīti zem ūdens, es to vienmēr daru pie paša vēdera (priekš manis tā ir sava veida masāža vēderiņam);

-  tad, kad mēs visas esam dziļumā, kur kājas neaizsniedz zemi, „makaroni” padusē un simulējam iešanu ar kājām, skriešanu, riteņbraukšanu;

-  bet pats labākais ir pašās beigās, uzliekam galvu uz „makarona”, iztaisnojam augumu, aizveram acis, iestājas klusums (nedrīgst sarunāties, vai sachuskstēties) un tā mēs apmēram 2 minūtes guļam virs ūdens (relaksācija pilnīgākā, ticiet man)...

Pēc tam sauna ar ēteriskajām eļļiņām....

Tad gan eju dušās nomazgāties (man mājās ir elektriskā spiedienduša, tā ka ietaupu uz elektrības rēķina). Tad uzklāju kremus uz sejas, ķermeņa un pēdām. Procesu beidzu, kad esmu aizbraukusi mājās un dzeru karstu zāļu tēju.

Trešdien man ir tieši tāds pats ritms, bet piektdien tas ir savādāks, jo tad es braucu uz SPA viesnīcu relaksēties, kur ūdensaerobikas trenere ir man darudzene. Bet par to varbūt es arī uzrakstīšu...