"Nedaudz par socioloģiskajām aptaujām... :D"

Kerstyna
Kerstyna 12. septembris 2013 08:07
1372

10 sievietēm pajautā - kādu lūpu kosmētiku viņas lieto - 2 atbild, ka nekādu. 5 atbild, ka tikai lūpu spīdumu.  3 saka, ka lieto dienas laikam atbilstoša toņa lūpukrāsu.

 Ķeramies pie datu interpretācijas un tā - 50% no aptaujātajām sievietēm lieto lūpu spīdumu. 30% pieskaņo lūpukrāsu dienas laikam -  nu tur pa dienu ko neuzkrītošāku, vakarā spilgtāku utt. un 20% vispār nelieto lūpu kosmētiku. 
 Aptaujāto skaits, protams, tiek diskrēti noklusēts(giggle)
 Kāpēc es par to visu?  Izlasīju tvnet.lv  burvīgu rakstiņu par kādu aptauju, kas esot veikta aptaujājot nezināmu skaitu vīriešu. Radās dažas domas un komentāri. 
 Un tā:
 

10 lietas, kuras vīrieši nezinot par savām sievietēm

1. Mobilā telefona numuru - 54%;
2. Krūštura bļodiņas izmēru 
3. Mīļākās smaržas - 34%;
4. Iepazīšanās datumu - 30%
5. Kurpju izmēru - 23%
6. Apģērba izmēru - 23%;
7. Mīļākais apģērbu veikals - 20%;
8. Dzimšanas datumu - 12%;
9. Dabīgo matu krāsu - 11%;
10. Profesiju/amatu/darba pienākumus - 10%.  

Tas no tvnet.lv dzīlēm.

 Un tagad maza subjektīva augstāk minēto datu  datu analīze : 

    8) Un tā - vai sievietes visas zina savu vīriešu telefonu numurus? Es godīgi teikšu - es nezinu, jo man tas ir telefonā iegrāmatots un vēl šur tur pierakstīts.

    8) Tālāk - krūštura bļodiņas izmērs ir mainīgs lielums, labi, ka zina vēl kādas krūtis ir viņa sievietei - aptuveni pēc apaļo augļu izmēriem vadoties.

    8) Mīļākās smaržas mainās -  ar gadiem, ar klimatu, ar modi, ar noskaņojumu.

    8) Iepazīšanās datumu - ak tu mūžs!! Es neatceros pat savu divu nopietno attiecību uzsākšanas datumu, vai tad to maz var tik precīzi noteikt? Labi vēl ka gadu un aptuvenu mēnesi zinu.  

  8) Kurpju izmērs mūsdienās ir relatīvs lielums, mans kurpju izmērs ir amplitūdā no 38,5 - 40!! un 6. pēc angļu. 

  8) Apģērba izmērs arī ir relatīva lieta, ja pirms pieciem gadiem ideāli ietilpi 42. izmērā, tas nenozīmē, ka arī tagad ir tāds pats.

  8) Par apģērbu veikaliem - drīzāk viņi atcerēsies veikalu, kurā tu veici 105 uzmērīšanas un neko nenopirki.  

  8) Nu dzimšanas dienu datumus mēs visi esam spējīgi palaist garām, un par ko gan te cepties ( man labi, man vārdadiena ar dzimšanas dienu vienā dienā), katra dzimšanas diena mūs tuvina kapam....

  8) Vai mēs pašas, kuras krāsojam matus ikdienā vairs atceramies kāds ir mūsu pamattonis? Kā viena "aktrīze" teica - "Es to atceros katru reiz, kad es eju vannā .. "

8)  Pamatā jau nu viņi zina gan, kur mēs strādājam un ko darām  
Bet kādam jau tās aptaujas jātaisa (giggle)

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
Nikte 12. septembris 2013 20:19 Rebeka

Mēs arī viens par otru zinām visu!!!8-|

Bet par aptaujām bieži sanāk,ka žurnālistam nav ko rakstīt,un tāpēc "jāuzcepj" kāda t.s.aptauja :)

Rebeka 12. septembris 2013 11:54

Vispār jau ar tām aptaujām ir tā, ka nu ticamība samērā maza.

Arī es lasot Kerstynas rakstītos punktus secināju, ka par savu vīrieti zinu tikai viņa mīļākās smaržas, to kur viņš strādā un ja sasprindzinos arī telefona nummuru :D

Toties ja intervētu pāri pie, kura šovasar bijām uz kāzām, tur viņi visu viens par otru zināja līdz pēdējai vīlei, tā ka vidējā statistika būtu ka pa pusei mēs visu visu zinām :D :D :D

Kerstyna 12. septembris 2013 11:53 pece

Nu man tēma bija šauri specifiska - vientuļie vecāki un tos veselu 100 atrast nebij' viegli.

pece 12. septembris 2013 10:54 Kerstyna

svarīgs jau ne tikai respondentu daudzums, bet arī atlases kritēriji un taml ;) par studentu veiktajām aptaujām un pasniedzējiem es labāk klusēju :D

Kerstyna 12. septembris 2013 10:47 Spotorno

Nu, es jau to zinu, galu galā saviem diplomdarbiem esmu meklējusi visādu statistiku un pati veidojusi aptaujas, mans diplomdarba vadītājs vispār ņēma pretī tikai statistiku kas iegūta no ne mazāk, kā 100 respondentiem....
Es te tā mazliet pajautrojos... par tēmu :)

vecsprofils 12. septembris 2013 10:15

Man māsiņa ir socioloģe uzņēmumā :) Protams, ka tādi kā TVNET var arī uz tukšas vietas uztaisīt aptauju, aptaujāt kaimiņus un uztaisīt no tā ģeniālo sensāciju par rezultātiem. Bet, ja runā nopietni, tad tie uzņēmumi, kuri Latvijā nopietni nodarbojas ar aptauju veikšanu, tiem nenotiek viss tik paviršā līmenī. Pirmkārt, ir noteiktas kvotas - respondentu (aptaujāto) skaits un tie nav simti, bet gan tūkstoši (ja tiek aptaujāti iedzīvotāji, nevis kāda uzņēmuma darbinieki, pakalpojuma/preces lietotāji), intervētāji, kuri intervē, gan telefoniski, gan klātienē. Turklāt notiek atbilžu kodēšana, sociologs analizē datus un tos apkopo.

Tāpēc ir starpība, kas tā ir par aptauju, kur un kurš veic :) Žurnālos, dzeltenajā presē no zila gaisa izrautās aptaujas nav jāuztver nopietni, tas nu ir skaidrs ;)

lotte 12. septembris 2013 10:10

Mans vīrs ir statistiķis.. viņš reizēm VISĀDUS BRĪNUMUS stāsta, kā dažos uzņēmumos tiek veiktas aptaujas :) Vistrakākais ir, ja ar ne sevišķi korekti veiktām aptaujām tiek pamatoti pētījumi medicīnā. Kuš, vairāk nedrīkstu par to izpļāpāt :X

Kerstyna 12. septembris 2013 08:26 pece

Nu ja, tā jau tā vidējā alga valstī arī tiek rēķināta;)

pece 12. septembris 2013 08:21

Ar aptaujām vispār ir jābūt uzmanīgiem, īpaši ar aptaujas datiem, jo nez kāpēc mūsdienās, bieži grēko ar respondentu atlasi, daudz aptaujas tiek veiktas caur internetu anonīmi un taml.

Bet statistika bieži vien ir ļoti jokaina lieta, ja to nemāk izmantot, piem. vidējā alga ir XX ls, oki, bet paskatamies kas apakšā ir uzņēmums ar 10 darbiniekiem un 2 priekšniekiem - darbinieku alga ir 500 Ls, priekšniecībai 5000 un statistiki vidējā alga uzņēmumā IR 1250 Ls!