Plastmasa pudelei

Sieviešuklubs.lv
Sieviešuklubs.lv 17. maijs 2019 11:49
171

THE BODY SHOP UZSĀK PĀRSTRĀDĀTAS PLASTMASAS GODĪGU TIRDZNIECĪBU UN SASNIEDZ JAUNU LĪMENI MŪSU PLANĒTAS UN CILVĒKU ATBALSTAM  

  • Pirmo reizi The Body Shop uzsāk Godīgas Tirdzniecības pārstrādātas plastmasas ieguvi no Bengalūru pilsētas Indijā. Šī iniciatīvas mērķis ir informēt plašāku sabiedrību par mazāk zināmo plastmasas krīzes cilvēcisko pusi.
  • The Body Shop vēlas ne tikai cīnīties pret plastmasas atkritumu radīto piesārņojumu, bet arī radīt nozīmīgas sociālas pārmaiņas cilvēku atbalstam.
  • Par godu šim notikumam, uzņēmums svinīgi atklās lielformāta mākslas darbu, kurā ir atveidota indiešu sieviete – atkritumu vācēja. Mākslas darbs izgatavots no otrreizēji pārstrādātas plastmasas, ko ir savākuši atkritumu vācēji no Bengalūru, Indijā. Tas būs pieejams apskatei Londonas senākajā tirgus vietā - Borough Market, pašā Londonas centrā 10. un 11. maijā.  

Ir zināms fakts, ka mūsu planēta slīgst plastmasas atkritumos, un kādus kaitējumus tie nodara okeāniem, bet pasaules plastmasas krīzei pastāv mazāk zināmā, cilvēciskā puse. Vairāk kā trīs miljardi iedzīvotāju dzīvo bez oficiālas atkritumu apsaimniekošanas un tā ir gandrīz puse mūsu planētas iedzīvotāju. Šis fakts liecina, ka arvien pieaug nekontrolēta atkritumu apsaimniekošana. 

Pasaulē joprojām ir cilvēki, kuri ir sociāli neizsargāti un pārējās sabiedrības atstumti. Viņi ir spiesti vākt kaitīgus atkritumus, lai izdzīvotu. Šie atkritumu vācēji, no kuriem daudzi ir sievietes, bieži vien dzīvo krietni zem nabadzības sliekšņa, strādā necilvēcīgos apstākļos un sabiedrība tos nepieņem. Tomēr tieši viņi palīdz pasargāt mūsu upes un okeānus no plastmasas atkritumu piesārņojuma. 

Tieši tāpēc The Body Shop ir uzsācis Godīgas Tirdzniecības pārstrādātas plastmasas ieguvi, sadarbojoties ar organizāciju Plastics For Change. Godīga Tirdzniecība ir drosmīga un neatkarīga daudzpusīgas sadarbības programma, kas ir raksturīga tieši The Body Shop. Atzīmējot Pasaules Godīgas Tirdzniecības dienu (WFTDay), mēs esam apņēmušies risināt plastmasas krīzi jaunā līmenī. The Body Shop vēlas izmantot plastmasas pārstrādi, lai mainītu cilvēku dzīves un izmantotu plastmasu atbildīgi, pārvēršot to par ilgtspējīgu materiālu, kas ieguvis papildus vērtību. 

GODĪGAS TIRDZNIECĪBAS PĀRSTRĀDĀTA PLASTMASA NO BENGALŪRU INDIJĀ 

Indijā ir 1.5 miljons atkritumu vācēju, kuri ik dienas savāc un sašķiro vairāk kā 6000 tonnas plastmasas, kas citādi nonāktu mūsu planētas upēs un okeānos. Lielākā daļa Indijas atkritumu vācēju pieder pie dalītiem jeb tos dēvē par „nepieskaramie”. Dalīti tiek fiziski un sociāli nošķirti no pārējās sabiedrības, kā arī pastāvīgi cieš no diskriminācijas, dzīves trūkumā, sliktiem darba apstākļiem un saņem neparedzamu samaksu par darbu atkritumu vākšanā.  

“Es esmu vākusi atkritumus 30 gadus no savas dzīves, sāku to darīt, kad vēl biju bērns. Tas ir gan emocionāli, gan fiziski smags darbs. Atkritumu vācēji ikdienāsaskaras ar dažādām grūtībām, ieskaitot apkārtējo agresiju, neregulāru samaksu un veselības problēmas. Tomēr, pateicoties atkritumu vākšanai, man ir izdevies izaudzināt un izskolot savus bērnus. Es no sirds lepojos ar savu darbu un uzskatu to par nozīmīgu pilsētu tīrības uzturēšanā. Mēs palīdzam savākt un pārstrādāt milzīgu sadzīves atkritumu apjomu.” Annamma - bijusī atkritumu vācēja un tagadējāDry Waste Collection centra vadītāja Bengalūru pilsētā. 

The Body Shop izmantos savu vairāk kā 30 gadu pieredzi, sadarbojoties ar daudzām trūcīgām kopienām visā pasaulē, lai palīdzētu novērst pasaules plastmasas krīzi ar savu atbalstu. Jau pastāv milzīgs pārstrādātas plastmasas apjoms. Tāpēc The Body Shop uzsāk sadarbību ar organizāciju Plastics for Change, lai sāktu izmantot Godīgas Tirdzniecības pārstrādātu plastmasu 250 ml pudeļu ražošanā, kuras tiks izmantotas matu kopšanas produktu iepakojumā. Jau pavisam drīz izmantosim šo materiālu mūsu populārākā Ingvera šampūna iepakojumā. Ik pēc četrām sekundēm tiek pārdota viena šī šampūna pudelīte *.Pudeles materiāls saturēs 100% pārstrādātas plastmasas, izņemot pašus korķīšus. Savukārt 15% no iepakojuma būs Godīgas Tirdzniecības pārstrādāta plastmasa, bet pārējais izmantotais apjoms ir iegūts un pārstrādāts Eiropā. The Body Shop ar laiku plāno palielināt izmantotās Godīgas Tirdzniecības pārstrādātas plastmasas daudzumu. Sadarbība ar jauniem uzņēmumiem un nelielām atkritumu vācēju kopienām palīdzēs attīstīt atbildīgu un ilgtspējīgu sadarbības veidu.  

Šajā pirmajā sadarbības gadā The Body Shop plāno iepirkt 250 tonnas Godīgas Tirdzniecības plastmasas, kas tiks izmantota, lai saražotu trīs miljonus 250ml šampūnu pudelīšu līdz 2019. gada beigām. Mūsu plānos ir lielākas ambīcijas. Trīs gadu laikā esam nolēmuši iekļaut Godīgas Tirdzniecības plastmasu visos The Body Shop izmantotajos PET iepakojumos. Mēs plānojam palielināt Godīgas Tirdzniecības pārstrādātas plastmasas apjomu un turpmāko trīs gadu laikā iepirkt līdz pat 900 tonnām, atbalstot 2500 atkritumu vācēju no Bengalūru pilsētas Indijā. Viņi saņems godīgu samaksu par savu darbu, paredzamus ienākumus un labākus darba apstākļus. Šiem cilvēkiem tiks nodrošināta iespēja saņemt arī citus pakalpojumus: izglītību, veselības aprūpi un naudas aizdevumus, kā arī jaunu iespēju saņemt sen pelnīto sabiedrības cieņu un atzinību.  

The Body Shop un organizācija Plastics for Change sadarbosies ar vietējiem partneriem, tādiem kā organizācija Hasiru Dala un Hasiru Dala Innovations. Hasiru Dala ir nevalstiska organizācija, kas cīnās par atkritumu vācēju tiesībām, savukārt Hasiru Dala Innovations ir sociāli atbildīga bezpeļņas organizācija, kas palīdz nodrošināt ar darbu šos atkritumu vācējus.

“Kā uzņēmums mēs vienmēr esam uzticīgi saviem principiem. Kad vien tas ir nepieciešams, mēs nodrošinām atbalstu cilvēkiem, jo īpaši sievietēm, vienlaikus aizsargājot arī mūsu planētu. Mūsu sadarbība ar Plastics for Change un citiem šī projekta partneriem ne tikai palīdzēs nodrošināt atbalstu atkritumu vācējiem, bet padarīs plastmasu par vērtīgu, atjaunojamu resursu, kad tā tiek izmantota atbildīgi.” Lee Mann, The Body Shop Godīgas Tirdzniecības starptautisko projektu vadītājs. 

“Plastmasas pārstrāde ir nozīmīgs ienākumu avots vienam procentam lielpilsētas iedzīvotāju, kuri ir sociāli visvairāk neaizsargāti. Šī sadarbība ar The Body Shop viņiem ir īpaši nozīmīga un aizraujoša, un tā palīdzēs šai cilvēku grupai iegūt sen pelnīto finansiālo un sociālo atbalstu. Pirmo reizi pasaulē ir izveidota jauna Godīgas Tirdzniecības programma, kuras ietvaros tiek vākta plastmasa drošai pārstrādei.” Andrew Almack, organizācijas Plastics for Change vadītājs.

“Mēs izveidojām organizācijas Hasiru Dala un Hasiru Dala Innovations ar mērķi palīdzēt atkritumu vācējiem iegūt oficiālu identitāti, lai viņiem būtu iespēja cīnīties par savām tiesībām un vietu sabiedrībā. Mūsu jaunā sadarbība ar The Body Shop un Plastics for Change ir nozīmīgs attīstības solis, kas turpmāk palīdzēs novērtēt pašaizliedzīgo darbu, ko ik dienas paveic atkritumu vācēji, neskatoties uz tām daudzajām grūtībām, ar kādām tiem nemitīgi nākas saskarties.” Nalini Shekar, organizācijas Hasiru Dala līdzdibinātāja un izpilddirektore.  

PAR UZŅĒMUMU PLASTICS FOR CHANGE

Uzņēmums Plastics For Change nodrošina augstas kvalitātes pārstrādātas plastmasas piegādi pasaules mēroga zīmoliem un ražotājiem. Uzņēmumu ir sertificējusi Pasaules godīgas tirdzniecības organizācija (WFTO). Viņu mobilā platforma un darījumu slēgšanas process sniedz iespēju atkritumu vācējiem gūt godīgus un stabilus ienākumus. Uzņēmums ir izstrādājis ētisku ieguves sistēmu, kas palīdz nodrošināt ilgtspējīgus iztikas līdzekļus trūcīgajiem pilsētu iedzīvotājiem, vienlaikus veicinot apļveida ekonomikas attīstību.  

Līdzīgi kā godīgas tirdzniecības modelis, arī šī sadarbības platforma nodrošina caurredzamību un ļauj pārredzēt piegādes sistēmu no paša sākuma līdz pat veikalu plauktiem, piešķirot sadarbības ķēdei lielāku vērtību un iegūstot augstākas kvalitātes pārstrādātu plastmasu. Šī pieredze veicina zīmolus un ražotājus aizstāt jaunas plastmasas izmantošanu ar ētiskā veidā iegūtu otrreizēji pārstrādātu plastmasu, radot tūlītējas pozitīvas sociālas pārmaiņas, samazinot saražoto produktu ietekmi uz vidi, vienlaikus veicinot Ražotāju paplašinātas atbildības nosacījumu izpildi.  

*Pamatojoties uz pārdošanas rezultātiem, visiem produkta tilpumiem no 12/12/2017 līdz 11/12/2018, pārdošanas periods ir 12 stundas dienā, 7 dienas nedēļā. 

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies