Ceļā uz veselīgu dzīvesveidu.

Autors: Linduchy, 2013. gada 22. marts, 21:24:03
Ceļā uz veselīgu dzīvesveidu.

 

Ceļā uz veselīgu dzīvesveidu

 

Katrs no mums jēdzienu ''veselīgs dzīvesveids'' izprot individuāli. Kādam tā ir atteikšanās no trekniem ēdieniem, citam - regulāra sportošana. Bet veselīgs dzīvesveids ir kas vairāk par sabalansētu uzturu un sportu. 

 

Pēc ilgas pauzes un savas veselības atstāšanas novārtā cenšos atgriezties ''pareizajās sliedēs''. Ļoti grūti atteikties no daudziem ne īpaši veselīgiem ieradumiem un vēl grūtāk  ir pārliecināt vīru un ģimeni, ka veselīgs dzīvesveids ir nepieciešamība, nevis iegriba vai ''modes lieta''. Papildus stimuls ir tas, ka tuvojās vecums, kad būtu jāsāk domāt par ģimenes pieaugumu. Vēlos savus bērnus jau kopš mazotnes radināt pie veselīga dzīvesveida, atšķirībā no dzīvesveida, kāds bija manā ģimenē bērnībā.

 

Veselīgs, maksimāli dabīgs un sabalansēts uzturs

 

Ikdienā lietojam daudz un dažādus dārzeņus, augļus, graudaugus, piena produktus, zivis un gaļu - varētu teikt, ka mūsu ēdienkartē ir sabalansēts viss nepieciešamais. Cenšos ievērot nelielu porciju principu, kā arī saplānot ēdienreizes ik pēc 4-5 stundām. Ēdiena cepšanai izmantoju Extra Virgin olīveļļu, bet biežāk tomēr izvēlos gatavot ēdienus bez papildus taukvielām - vārīt, sautēt  vai cept cepeškrāsnī. Vismaz pāris reizes nedēļā obligāti pusdienās ēdam zupas. Gatavojot ēdienus, bez īpašas vajadzības nepievienoju sāli. Protams, sāls ir arī maizē, sierā un vēl daudzos citos produktos, no tās es nesaskatu lielu vajadzību atteikties. Tā kā esmu ļoti liela saldummīle, šad tad tiek sagrēkots ar kādu šokolādi vai kūkas gabaliņu. ;)

Diemžēl gadās arī dienas, kad ēdienreizēm vispār neatliek laika - tik uzkodas pa ceļam. Bet tādās reizēs cenšos lietot vairāk negāzēta minerālūdens.

 

Pārtikas krājumus iegādājos gan tirgū, gan lielveikalos. Iepērkoties skatos produkta izcelsmes vietu, sastāvu un derīguma termiņu. Iespēju robežās iegādājos vietējās izcelsmes produktus. Ļoti svarīgi, lai produkta sastāvā nebūtu E vielas. Protams, ne vienmēr izdodas nopirkt nepieciešamos produktus, pilnībā izvairoties no E vielām, bet maksimāli tiek ierobežots šādu vielu patēriņš. Tāpat ir ļoti nozīmīgi pārbaudīt produkta derīguma termiņu.

Man nav pieņemama pārtikas produktu izmešana atkritumos, tāpēc pērku tikai tos produktus un tādā daudzumā, kurus skaidri zinu, ka paspēsim izlietot. 

 

Kvalitatīvs miegs

 

Kvalitatīvs miegs noteikti ir viens no svarīgākajiem punktiem veselīgā dzīvesveidā. Ja neesmu izgulējusies, tad gribās vairāk našķoties. Un, protams, miega trūkums izraisa kašķīgumu, kas pastiprina vēlmi našķoties. :S

 

Sportiskas aktivitātes

 

Vasarā ir gan darbs piemājas dārzā, gan ikrīta braukšana ar riteni uz jūru un peldēšanās. Bet ziemā iztieku tikai ar pastaigām un dejām. Protams, varētu un arī vajadzētu vairāk sportot, bet ir 100 un 1 traucējošs faktors. ;) 

 

Sadzīves ķīmija, kosmētika utt.

 

Mūsu veselību ietekmē ne tikai ēdiena kvalitāte un daudzums. Mēs bieži vien aizmirstam, ka caur ādu mūsu organisms uzņem ļoti daudz kaitīgu vielu, kas ir pievienotas veļas pulveriem un citiem sadzīves ķīmijas līdzekļiem, kosmētikai un higiēnas produktiem. Man ir svarīgi, lai šie produkti būtu iespējami nekaitīgāki kā man, tā arī apkārtējai videi. Esmu liela dzīvniekmīle un dzīvnieku tiesību aizstāve, tāpēc skatos, lai produkti nebūtu testēti uz dzīvniekiem. Iespēju robežās izvēlos eko vai bio produktus, kas marķēti ar Cruelty Free logo. 

 

Stress

 

Veselību ļoti iedragā stress. Un, jo vairāk stresa, jo vairāk un lielākas ir veselības problēmas. Stress ietekmē gan ēšanas paradumus, gan miega kvalitāti, tāpēc cenšos maksimāli samazināt stresa klātbūtni ikdienā. Ja jūtu, ka ir par traku, palietoju arī kādus nervus stiprinošus, nomierinošus līdzekļus.

 

Kaitīgie ieradumi

 

Veselīgs dzīvesveids un kaitīgie ieradumi nav savienojami. Pārmērīga alkohola lietošana svētkos un smēķēšana - tas viss ir palicis pagātnē. Pamazām esmu atteikusies no šiem kaitīgajiem ieradumiem. Man pašai ir liels prieks, ka esmu saņēmusies un atteikusies no šādas nevajadzīgas veselības bojāšanas. :)

 

Kopā ņemot, cenšos dzīvot veselīgi, cenšos radināt savu vīru un pārējos ģimenes locekļus pie šāda dzīvesveida. Ne vienmēr tas izdodas, ir jāsaskaras ar milzīgu pretestību un neizpratni, kāpēc tas viss ir vajadzīgs. Bet es cenšos kaut ko darīt, lai man pašai būtu laba veselība, lai labāk izskatītos, kā arī, lai vide, kurā es dzīvoju, nebūtu piesārņota un kaitīga gan man, gan visām pārējām dzīvām radībām :)

 

Un nobeigumā pusdienu receptīte:

Cepeškrāsnī cepts lasis un jauno spinātu salāti ar dažādiem dārzeņiem

 

Sastāvdaļas:

- laša steiks vai fileja (1-2 gabali katram ēdājam, skatoties, cik liels ir izsalkums ;) )

- 1/2 citrons

- 5 piparu maisījums (var arī izmantot parastos melnos maltos piparus)

- zaļumi (baziliks, pētersīļi, dilles - var gan kaltētus, gan svaigus)

 

Salātiem:

- paciņa jauno spinātu

- 1 dzeltena paprika

- 1 svaigs gurķis

- paciņa cherry tomātiņu

- 1/2 citrons

- zaļumi

- 5 piparu maisījums

- nedaudz Extra Virgin olīveļļas

/pavasara sezonā papriku un tomātus aizvietoju ar redīsiem/

 

Laša šķēles izkārtoju uz cepampapīra, nedaudz uzberu piparu maisījumu, baziliku vai citus zaļumus, tad katrai šķēlei uzpilinu nedaudz svaigi spiestas citrona sulas. Lieku cepeškrāsnī un cepu +180 grādos aptuveni 20 minūtes (skatoties, cik biezas ir laša šķēles).

Tikmēr pagatvoju salātus - noskaloju visus dārzeņus, sagriežu un salieku visu traukā. Tad izspiežu 1/2 citrona sulu, pievienoju zaļumus, garšvielas un olīveļļu. 

 

20 minūšu laikā ir gatavas gardas, veselīgas un acij tīkamas pusdienas - Labu apetīti! :)

 

 

Piedalies konkursā arī tu, konkursa nosacījumi šeit.... raksti blogu un spied pogu iesūti ziņu!!!