Kurvītis no Meitenes

ilzy
ilzy 31. jūlijs 2016 18:42
1586

Pēc foršā pārgājiena apkārt “Saldajam pārītim” – Lilastes ezeram un Dūņezeram ir “āķis lūpā” un gribas vēl kaut kur aiziet.

“Saldā pārīša” organizatori – “Laimes ministrija” rīko nākamo pārgājienu - “Pārgājiens pār trejdeviņām upēm ciemos pie Meitenes”. Sākam Bauskā un aizejam līdz apdzīvotai vietai – Meitene.

No rīta priecīgi tiekamies autoostā uzspēlējam iepazīšanās spēli un ja vien saskaitīju pareizi, tad 24 cilvēki naski dodamies laukā no Bauskas pretī Meitenei.

Izejot no Bauskas, pretī paveras slavenie Zemgales līdzenumi ar rudzu laukiem.

Mākonīši pamazām savelkas un manas telefonā esošā laika prognoze vēsta, ka jau kādu laiku mums tur ir negaiss. Nav gan, bet pamale paliek arvien melnāka. 20160731183119-48707.jpg

Līdz plkst. 12 esam nogājuši aptuveni 13 km un kaut kā nokrituši no sākotnējā maršruta. Vismaz divas reizes esam šķērsojuši Īslīci, kas ir briesmīga, zaļa aizaugisi plančka un secinām, ka ir sanācis kaut kāds mistisks līkums un ja tādā pat tempā iesim, tad nez kad līdz Meitenei vispār nonāksim.

Tālāk plāns doties līdz Svitenei vairāk pa ceļiem kā neceļiem. Pa ceļam gadās bembis ar trīs “svinošiem” jaunekļiem, kas mūsu bariņu notur par Aglonas svētceļniekiem, kas dodas uz ne to pusi.

Plāni par došanos uz Sviteni gan mainās pēc trīs ne visai draudzīgi noskaņotu suņu pamanīšanas, pagriežamies uz ceļa, kas ved uz Pilsrundāli. Šeit arī satiekam savu lietus 5minūti un pēc laiciņa tālumā pamanām Rundāles pili.

Meitene mums iedeva kurvīti, laikam.

Tiek pieņemts lēmums mainīt maršrutu – iet cauri Rundālei, un doties uz Mežotni, tad atpakaļ gar Lielupi doties uz Bausku. Maršruta maiņu iesaka grupiņā esoši vietējie “iezemieši”, kam lauku mājas netālu no Bauskas un, kas Bauskas apkārtni labi pārzin.

Nokļūstam Rundālē un visi lielā priekā sabirstam vietējā veikalā. Saldējums, ūdeņi, aliņi, kas nu kuram. Visi sakrītam pie veikala esošajā mauriņā. Čillojam, uzspēlējam stāsta spēli, kas ne visai vedas, jo laikam tomēr saguruši un karstuma nomocīti un vēl izskatās, ka trūkst izdomas. Secinām, ka savos ceļos aizgājis viens grupas biedrs – ļoti neatkarīgs jaunietis, kā izrādās ar diezgan lielu pārgājienu praksi. Tiek aizsūtīta ziņa Facebookā kur mēs dodamies tālāk.

Pēc pauzes dodamies uz Mežotni. Vispirms aizejam uz Mežotnes baznīcu, no kuras gan palicis pāri tikai karkass ar jumtu, tomēr pēc zīmes, kas pielikta pie baznīcas var nojaust, ka to plānots atjaunot. Sasēžamies bariņā un rodas ideja nodziedāt “Pūt vējiņi”, ko arī vairāk vai mazāk veiksmīgi izdarām.

Tālāk dodamies uz tuvējo Mežotnes pilskalnu. Tur paverās skaists skats uz Lielupi.

Tur arī atrodas mūsu “noklīdušais” grupas biedrs.

Tālāk nonākam līdz tiltiņam, kas ved uz Mežotnes pili. Te nu kādu brīdi paliekam, taču tai pat laikā vietējie pēc brīža gaida piebraucam kāziniekus, lai liktu tiem vārtus pie tiltiņa uz pili.

Nepateikšu kurā brīdī dzima ideja iesaistīties, bet tā nu fiksi mūsu pulciņš saorganizējas un uztaisa savus vārtus un savu sveicienu. Kāziniekiem pārsteigums. Laikam viņi šo nemūžam neaizmirsīs dēļ pasākuma nobeiguma, kur pāris, kas jau vairs nav nekādi divdesmitgadnieki nez kapēc izdomāja lekt pāri improvizētajiem mugursomu vārtiem un tā kā pēc tam līgava lidoja un piezemējās. Vedējmāte-kāzu vadītaja gan beigās noteica, ka neviena pāra dzīve neiztiek bez kritieniem, tā kā labāk, lai ir tagad…

Tālāk jau sekoja ceļš uz Bausku, ejot gar Lielupes krastu. Izejot cauri apdzīvotai vietai “Ziedoņi”, redzējām sabrukšanai atstātu Bornsmindes muižu un tās parkā apskatījām superpriedi.

Jāteic pēdējie pieci kilometi bija visgrūtākie un lai būtu godīgi, jāsaka, ka kopumā pievārējām vismaz 35 km, taču pēdējos trīs kilometrus uz Bausku mūs tomēr aizveda ar mašīnu. Nav jau nekādas sacensības, galu galā.

Vakars noslēdzās ar uz ugunskura vārītas zupas baudīšanu un dažādām spēlēm.

Jāteic pie dzīvības mani atgrieza spēle “Stārķi un pingvīni”, ārprātā smieklīgs pasākums.

Kopumā jāsaka, super pasākums - pozitīvu emociju piepildīta diena, ļaušanās negaidītajam un savu spēku kārtējā pārbaude.

Pieņemu, ka gan jau parādīsies precīzāka karte, tomēr mūsu maršruts bija aptuveni šāds.

Konkurss: Apceļosim Latviju

Zvaigzne ABC moto ir: “Labas grāmatas – gudrāki lasītāji!”.

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
Kerstyna 31. jūlijs 2016 22:00

Feins izgājiens Tev bijis :)

LosOjosVerdes 31. jūlijs 2016 20:53

Meitene labi audzināta-rokās viegli nedevās:)

ilzy 31. jūlijs 2016 20:35 LosOjosVerdes

Drīzāk to var saukt, staigājājām apkārt tiem rudzu laukiem un aizstaigājāmies. :)

Linduchy 31. jūlijs 2016 20:32

Forši!!!!! Malace! Lepojos ar tevi! :) (Y) (F)

LosOjosVerdes 31. jūlijs 2016 19:20

Uhhh, apmaldījāties?:D Super! Zemgale tagad, kad labība nāk pļaujama, ir ļoooti skaista! Brīnišķīgs pārgājiens jums bijis. Man prieks par Tavu āķi lūpā:)