Kā es braucu Lohnesa briesmoni lūkoties. 1.daļa

Nymph 11. decembris 2014 23:30
3336

PIRMĀ DIENA

Dzestra, bet saulaina iesākās 21.jūlija diena, kad, sakravājuši koferus, kuros bija atrodams apģērbs un apavi vismaz trīs sezonām (pretēji norādījumam, ka jākravājas visām četrām sezonām), devāmies uz lidostu. Un ceļojums var sākties!

Protams, neiztikt arī bez nelieliem „ČP”, jo neizdevās on-line iečekošanās lidojumam, kas draudēja ar 20 eiro piemaksāšanu par šīs pašas darbības veikšanu lidostā (to der iegaumēt AirBaltic pasažieriem – sen nebiju lidojusi ar šo aviokompāniju, tādēļ šis man bija jaunums), tomēr izdevās izšmaukt sveikā, pateicoties nododamajai bagāžai, kuru kaut kādas sistēmas kļūdas pēc man neizdevās iečekot on-line. Protams, zināmu laiku visa šī epopeja aizņēma, tomēr jau pēc nepilnas stundas priecīgi sēžam lidmašīnā un gaidu ieskriešanās mirkli uz skrejceļa, kas ir mans mīļākais moments katra lidojuma laikā :)

un lidojums var sākties

Tikvien kā pēc nepilnu divarpus stundu lidojuma ierodamies Aberdeen lidostā. Esi sveicināta, Skotija! Kaut kur augstu aiz mākoņiem palika saule, gaiss ir mitrs, 17 grādi, tomēr nav nepatīkami auksts. Mazliet smidzina, bet ar šādu laikapstākļu pastāvīgu esamību samierinājāmies jau pirms šī ceļojuma, tādēļ īpaši nebēdājam.

Nākamā pieturvieta, kur mums jānokļūst visai ierobežotā laikā – Aberdeen dzelzceļa stacija, no kuras ar vilcienu turpināsim ceļu uz savām pagaidu mājām – Inverness. Nevēlamies stresot par sabiedrisko transportu un krāmēšanos tajā ar saviem trīs koferiem, tādēļ jau laikus esam izvēlējušies braukt ar taksi. Brauciena laikā taksists mūs cenšas izklaidēt, uzturot pieklājības sarunu (small-talk) un, uzzinājis, ka dodamies uz Inverness, kas atrodas pie Lohnesa ezera, paziņo, ka „Lohnesa briesmoni jūs tur neredzēsiet! Vienīgais briesmonis Skotijā ir mana sieva” un gardi par savu acīmredzami atstrādāto jociņu, kuru stāsta visiem tūristiem, pasmejas.

Aberdeen dzelzceļa stacijas ēkas iekšpuse

Samaksājam taksistam 16 mārciņas par braucienu, atvadāmies un dodamies izpētīt apkārtni, atrast biļešu automātu, kur izdrukāt savas jau laikus rezervētās vilciena biļetes (ļoti saprātīgs un izmaksu ziņā neizsakāmi izdevīgs solis) un, galu galā, atrast arī, kur mazliet iestiprināties, jo Latvijā ap šo laiku jau iestājies pusdienlaiks (Skotijā – nupat tikai beidzies brokastu laiks, jo laika starpība ar Rīgu ir -2 stundas). Biļešu automāta apgūšana izdodas neticami ātri, savukārt pirmo Skotijas maltīti nākas ieturēt īstā fast-food garā, „izbaudot” SUBWAY maizes. Šeit mēs vēl nenojautām, cik daudz maizes, panējuma un eļļas nāksies apēst šīs nedēļas laikā…

Esam atraduši arī savu vilcienu

Brauciens no Aberdeen uz Inverness ar vilcienu aizņem 2 stundas un 15 minūtes, no kurām pusi pavadām miegā. Ceļš tomēr nogurdina. Atlikušo laiku īsinām, skatoties filmu „The Other Women”, aizmirsuši, ka aiz loga strauji garām slīd kalnainās Skotijas ainavas.

viena no garāmslīdošajām mazajām dzelzceļa stacijām - Insch

Aberdeen ierodamies agrā pēcpusdienā, kur tiekam jauki sagaidīti un paredzēta jau pirmā dienas izklaide, kamēr gaidām savu draugu darba dienas beigas. Dienas prieks – baseins un pirtis Bannatyne sporta klubā, kas palīdzēja patiešām relaksēties un BEIDZOT sākt baudīt atvaļinājumu.

OTRĀ DIENA

Otrās dienas rīts izskatās daudzsološi saulains, tomēr aiz piesardzības un saklausītajiem (ļoti ticamajiem) stāstiem par Skotijas laikapstākļu nepastāvību, drošības pēc apbruņojušies arī ar džemperiem, lai pakavētu laiku līdz pēcpusdienai, dodamies nelielā veloizbraucienā pa tuvāko apkārtni, meklēt mežu, kurš tepat aiz stūra esot. Dzīvojamo māju rajons šķiet kluss un mierīgs, tikai iesākumā esmu mazliet tramīga dēļ braukšanas kustības organizācijas. Pirmā mazā pieturvieta, kas nudien atrodas burtiski piecu minūšu braucienā no mājām, ir Culloden House – vēsturiska, aptuveni 200 gadus veca muižas tipa ēka, kurā šobrīd izvietota viesnīca.

Culloden House

Iekšā gan negājām, tomēr izstaigājām muižas dārzu (Walled Garden), kuram visapkārt uzcelts augsts (apmēram 3m) žogs – viss vienos ziedos, tomēr vienlaikus kluss un mierīgs... Man, protams, atkal bija ko darīt, ar fotoaparātu pieliecoties pie katra otrā ziedu krūma :)

Smithton privātmāju rajons ar līkumotajām ieliņām

Ņemot vērā, ka sevišķi lielu attālumu tomēr nemērojām, nolēmām pavizināties vēl mazliet, aizbraucot arī līdz mežam. Culloden forest iekārtota pastaigu taka, no kuras gan mazliet nomaldījāmies, tomēr šo braucienu tiešām izbaudījām. Mežs kā mežs – priedes, papardes, virši, āmuļi. Galu galā arī patīkami ēnains, lai nepārkarstu tomēr pārsteidzoši siltajā pusdienas saulē.

Culloden forest aug arī āmuļi. Brīvā dabā.

meža taku labirintos

Pēcpusdienā esam gatavi mazliet tālākam izbraucienam (ar auto, protams) uz aptuveni 40 jūdzes attālo Aviamore kūrortpilsētiņu. Laikapstākļi mūs šodien lutina, tādēļ piestājam un dodamies pastaigāties gar Loch Morlich ezeru, kur vietējie, protams, absolūtā pārlaimībā par fantastiski saulaino dienu no sirds bauda vasaras priekus. :) Mēs arī ļaujamies...

Skotijā daudzviet koši zied virši

Tepat netālu atrodas arī Cairn Gorm Mountain kalns, kurš arī ietipst šīs dienas ātro apskates objektu sarakstā gan no Loch Morlich puses, gan uzbraucot tajā augšā. Lai gan pašlaik kalnu īsti neklāj sniega sega un slēpošanas trases ir slēgtas, toties pavasaros kalnā varot slēpot, bet lejā pie ezera - sauļoties.

skats uz Loch Morlich no Cairn Gorm Mountain

Pēdējā mazā pieturvieta pirms došanās atpakaļ uz Inverness ir burvīgais Loch an Eilein ezers, stipri mazāks par iepriekšējo ezeru, tomēr ne mazāk skaists. Mazliet lielāku tūri ap šo ezeru veiksim dažas dienas vēlāk, tādēļ par to būs gan atsevišķs stāsts, gan fotogalerija.

Loch an Eilein ainava

un kā gan bez vēl kāda mirkļa floras iemūžināšanai

Lai vai kā, pieminēšanas vērts droši vien ir arī šīsdienas gastronomiskais „piedzīvojums” – Fish & Chips… tomēr es nezinu, vai man šo vajadzētu kā sevišķi raksturot– fritēta panēta baltās zivs fileja un frī kartupeļi. Piedevās var dabūt kādu mērcīti – sinepes, ketčupu, „brūno mērci” vai etiķi. Šeit kļūst nepārprotami skaidrs, ka šī nebūs vienīgā/pēdējā sastapšanās ar eļļu, panējumiem un etiķi šī ceļojuma laikā, bet par to, protams, turpmākajos blogos.

Lai mazliet iekārdinātu, pastāstīšu, ka nākamajā daļā stāstīšu par vienreizējo braucienu uz skaisto debesu salu un peldēšanos laumiņu baseinos. :)

Paldies Tev par pacietīgo lasīšanu,

Nymph

Blogo Sieviešu klubā un laimē!

Autors neiebilst, ja viņa publicētais materiāls portālā Sieviešu Klubs, bez iepriekšējas saskaņošanas ,tiek ievietots citos informācijas avotos ar hipersaiti uz viņa oriģinālo materiālu.
Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
Nymph 15. decembris 2014 12:38 Dadzabite

Paldies! Noteikti Tev nelikšu ilgi gaidīt un šonedēļ jau publicēšu otro daļu! :)

DADZABITE 12. decembris 2014 21:10

(party)(party)(party)(party) Beidzot sagaidiju tavu aprakstu .... gaidisu ari 2.dalu, jo interesanti tacu palasit par "savu zemi" :D

Nikte 12. decembris 2014 21:06

(Y)

Rebeka 12. decembris 2014 19:58 Nymph

Kā vienmēr tavas bildes kolosālas.. tev ir talants fotogrāfēt... (vispār esmu piefiksējusi, ka tev ir daudz talanti )

mazaa raganina 12. decembris 2014 18:13 Nymph

Noteikti patiktu, manpatīk arī tādi kontrastaini dabas skati.

Nymph 12. decembris 2014 15:31 makvins

Es tieši par Tevi domāju, vakar liekot šo rakstu - likās, ka Tev Skotijā varētu patikt! :) Lai gan Skotijas kalni gluži nav Alpi, toties ainavas ir fantastiskas arī bez tā. :)

mazaa raganina 12. decembris 2014 15:22

Paldies, domāju,ka man noteikti patiktu Skotijas dabas ainavas!:)

Nymph 12. decembris 2014 13:00 Catwoman

Paldies! :) Laikam jau - kas ilgi nāk, tas labi nāk! :D

Linduchy 12. decembris 2014 12:38

Izbaudīju! Paldies par blogu! :) (Y) (F)

Nymph 12. decembris 2014 08:49 Shalako

Paldies! Man jo vairāk prieka sagādā rakstīšana un bilžu likšana, ja lasītājiem patīk! :) :$

vecsprofils 12. decembris 2014 00:12

Mmm, cik baudāmi Tavi blogi! Ļoti patīk gan noformējums, gan saturs un bildes, bildes, bildes!!! (L)
Skaists ceļojums, lasīšu vēl!