Pārlieku lielas prasības?

laaciite
laaciite 24. oktobris 2011 18:57

Mīļās sievietes, māmiņas! Manas meitas mācās 10 klasē un man liekas, ka latviešu valodā,literatūrā tiek prasīts vairāk,kā 10 kl.skolniekam jāzin, jāmāk! a) rakstīt dzeju; b) sacerēt pasaku,līdzīgu kā K. Skalbe un CD ierakstīt klāt mūziku atbilstošu pasakai; c) apmeklēt teātri un izlasīt tādu pašu grāmatu, uzrakstīt salīdzinājumu par teātri un grāmatu; d) pēc stulba, nesaprotama,bezsatura dzejoļa jāuztaisa kolāža utt. Man sāk likties,ka tiek prasītas augstskolas prasības,pie tam viņas mācās klasē ar pastiprinātu fiziku,matemātiku,ķimiju, bioloģiju jo nākotnē vēlas studēt medicīnu. Visai klasei ir sliktas atzīmes šajā priekšmetā un starpsemestra vidējā atzīme klasē ir 4,9. Ģimnāzijā bija iestājeksāmeni un muļķi tur nemācās! Kur lai uzzin 10 kl. latviešu val. programmu, kā lai aizstāv bērnus, kam sūdzēties? Vai arī es kļūdos un tā ir norma? Vēlams Jūsu viedoklis,iepriekš pateicos.

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
sammerseta 27. oktobris 2011 22:28

Bovariijaunkundze
Tā sasmējos par Taviem teikumiem par logoritmiem!
Pilnīgi kā es to būtu rakstījusi!
Man matemātika arī bija tālu prom no "šis ir mans mīļākais priekšmets"! :D
Cos/sin alfa un dažādi citi skaitļu virknējumi vēl ik pa laikam uzaust atmiņā...

laaciite 27. oktobris 2011 18:57

O, meitenes- paldies par komentāriem!
Izlasot IZM standartus sapratu, ka viss ir pie lietas,
vienīgais tā laika pamaz lai visus priekšmetus sagatavotu.
Šobrīd buramies vēsturē-Reliģiskie priekštati aizvēsturē, referātam jābūt uz 10 lpp.
Vienu darbu vēl nav problēmu, bet māsas mācās vienā klasē un jābūt diviem darbiem- dažādiem!
Ā, tie bērni, bērni....

bovariijaunkundze 25. oktobris 2011 20:58

Negribu nevienu aizvainot, bet neko ārkārtēju šajās prasībās neredzu. Cita lieta, ja varbūt literatūra un valoda nav tās, kas padodas un patīk, tāpēc ir noraidoša attieksme. Man, piemēram, nepadevās matemātika, bet vienalga tie logaritmi bija jāzubrī un jārēķina uz padsmit lapām, dziedi vai raudi. Jā, man arī bija jāmācās ļoti daudz, bet, brīnums, esmu te un gribas cerēt, ka pie samērā skaidra veselā saprāta. :) Domāju, ka ir diezgan jauki, ja skolotājs izdomā radošu pieeju mājasdarbam, nevis liek iekalt "Tālavas taurētāju" un desmit lapu teoriju uz kontroldarbu. Mans brālis, vidusskolnieks, šad tad pie manis konsultējas mājasdarbu jautājumos un, protam, viņa attieksme ir - ai, tai učenei tak nav viss mājās, atkal kaut kāds sviests jādara! Tad nu es vienmēr viņam saku - manu cālīt, kaut kā jau tai Tavā paurī tās krokas ir jāvairo, citādāk - lasīt, rakstīt māki, naudu veikalā saskaitīt arī, ko citu vispār vajag, dzīvo nost zaru būdā un pēcāk neraudi, ka netiec labā augstskolā! Neapgalvoju, ka šis ir tas gadījums, bet visnotaļ bieži mammām gribas pažēlot savus zaķīšus, kas cilvēciski ir saprotams, bet stipri apgrūtina jaunā cilvēka izaugsmi.

sammerseta 25. oktobris 2011 15:51

Tā ir, Talysia!
Prasības, manuprāt, nav īpaši mainījušās!
Problēmas droši vien ir nevis tajā ko prasa, bet tajā cik daudz prasa!
Visu priekšmetu skolotāji visu prasa, bet nav jau tik daudz h tajā diennaktī, lai to visu labi un kārtīgi iemācītos, izdarītu uztaisītu! Tā kā nevis izm satura vai prasību, bet gan kopīgā skolas sabalansētā darba / plānošanas problēma tā ir!
Man skolā bija grafiks, kādi lielie mājas darbi, lielās ieskaites vai kontroldarbi ir katru dienu, līdz ar to pārslodzes nebija, jo skolotāji visu redzēja, savā starpā komunicēja un nelika 1nā nedēļā vai dienā visus svarīgos darbus!
Bija daudz jāmācās, bet tas bija sabalansēti!
+ bija arī integrētās mācības - ja iet uz teātri, tad to pārrunā gan vēstures stundā (ja attēlota vēsturiska drāma), literatūrā un valodā, arī angļu valodā veido dialogus vai pārstāstus par redzēto utt.!

talysia 25. oktobris 2011 15:04

tas nav nekadas dizas prasibas. es pirms kadiem 3 gadiem macijos 10klase. un parsibas ir tas pasas tik jasaka godigi man pat bija vel vairak jadara neka saja gadijuma.un es ari negaju ta novirziena grupa kurs sis butu japrasa. un ta pat ka sammerseta uzkatu ka tas ir norma.

pece 24. oktobris 2011 21:07

Vienīgais lielais darbs, ko redzu sarakstā ir izlasīt grāmatu un noskatīties izrādi, par to varētu diskutēt, jo kā zināms teātra biļetes nav gluži bez maksas. Par šo pie gribēšanas varētu pakašķēties!

Pārējais - nu moderno dzeju uzrakstīt nav problēmu, sacerēt pasaku arī parasts sacerējums ne vairāk, ierakstīt mūziku piemērotu - galvenais pamatot kāpēc tieši tāda mūzika, pauris tak strādā.

Uztaisīt kolāžu - izšķirsti pāris žurnālu un saliec.

Pamatot tak skolniekam, kurš spiež uz loģiskiem priekšmetiem nevajadzētu būt problēmai!

mince25 24. oktobris 2011 20:51

Pilnīgi normālas prasības. Skolotājas tak vērtē atbilstoši 10.klases kritērijiem, nevis kā augstskolas studentus. Turklāt var isec.gov lapā var apskatīt izglītības standartu un dažādu priekšmetu paraugprogrammas, līdz ar to zināsi, kurā klasē, kas ir jāmācās un kādas metodes pedagogs ir tiesīgs izmantot. Zinu, ka dzejoļu rakstīšana un pasaku sacerēšana ir standartā jau pamatskolai. Vnk bērniem vienmēr vainīgs ir skolotājs, kurš neko nav paskaidrojis, ir ļauns, pārāk prasīgs utt. Šie triki zināmi - gan jau katrs no mums to ir izmantojis. Bet ja tomēr lielas šaubas - nevajag klusiņām šausmināties vai pretēji sacelt lielu jezgu, vienkārši vajag tikties ar skolotāju un palūgt, lai visu paskaidro.
Turklāt, kas lai zina - izaugs meita un būs otra Daniela Stīla. =)

sammerseta 24. oktobris 2011 19:50

A tas, ka skolotāji uzskata, ka viņu priekšmets ir VIENĪGAIS, kas jāmācās un tā uzskata VISU priekšmetu skolotāji - tā gan ir sērga! Un tur arī rodas pārslodze, ja skolēni tiešām visu cenšas izpildīt!
Šo procesu nevar aizlaist pašplūsmā, tas patiesi ir jāregulē!

laaciite 24. oktobris 2011 19:16

sammerseta-piekrītu visam, bet fiziski laika nepietiek citiem priekšmetiem. Paldies par māja lapu, papētīšu.

sammerseta 24. oktobris 2011 19:10

Izklausās interesanti!
Man vsk. bija profilkurss literatūrā un darīju šo visu un vēl stipri vairāk!
Es uzskatu, ka literatūra un latviešu valoda ir vispār primārais priekšmets ikvienam, arī eksakto zinātņu novirzieniem, jo ja gramatiku, izteikšanās veidu, radošu domāšanu un rakstīšanu neattīsta vsk., tad diemžēl jau tālākās mācību iestādes to nesekmēs!
IZM standarti, programmas - http://visc.gov.lv/saturs/vispizgl/programmas.shtml

laaciite 24. oktobris 2011 19:08

Sacerēt nav problēmu,bet tēmas ir stulbas.
Sanāk,ka bērniem ir jābūt dzejniekiem, rakstniekiem, mūziķiem, mākslas kritiķiem, analītiķiem utt.

smukaa 24. oktobris 2011 19:00

Nav ne jausmas,bet arī man bija 10.klasē jāsacer dzejoļi!

laaciite 24. oktobris 2011 18:57

Mīļās sievietes, māmiņas!
Manas meitas mācās 10 klasē un man liekas, ka latviešu valodā,literatūrā tiek prasīts vairāk,kā 10 kl.skolniekam jāzin, jāmāk!
a) rakstīt dzeju;
b) sacerēt pasaku,līdzīgu kā K. Skalbe un CD ierakstīt klāt mūziku atbilstošu pasakai;
c) apmeklēt teātri un izlasīt tādu pašu grāmatu, uzrakstīt salīdzinājumu par teātri un grāmatu;
d) pēc stulba, nesaprotama,bezsatura dzejoļa jāuztaisa kolāža utt.
Man sāk likties,ka tiek prasītas augstskolas prasības,pie tam viņas mācās klasē ar pastiprinātu fiziku,matemātiku,ķimiju, bioloģiju jo nākotnē vēlas studēt medicīnu.
Visai klasei ir sliktas atzīmes šajā priekšmetā un starpsemestra vidējā atzīme klasē ir 4,9.
Ģimnāzijā bija iestājeksāmeni un muļķi tur nemācās!
Kur lai uzzin 10 kl. latviešu val. programmu, kā lai aizstāv bērnus, kam sūdzēties?
Vai arī es kļūdos un tā ir norma?
Vēlams Jūsu viedoklis,iepriekš pateicos.