Par pirmklasnieku mācību procesu....

Sindy-Lu
Sindy-Lu 3. aprīlis 2014 14:32

Sveikas meitenes!
Vakar saņemu no dēliņa lapiņu kur viņš uzrakstijis sekojošu piemēru  89-x < 69+5  x= ? (1.klase)

Elementāri mums vaine?:D Nu īsāk sakot ne par to iet runa,biju pārsteigta par to kad grāmatā pirmstam šādu piemēru nav,darba burtnīcās šāda viela neparādās taču kontroldarbs bijis tieši ar šādiem piemēriem :) Kā ir ar jūsu pirmklasniekiem,neesat novērojuši īpatnības piemēram uzdevumu sastādīšanā vai kādās konkrētās prasībās pret viņiem?Mums te šad tad parādās šis tas interesants :D Padalīsimies ar savu pieredzi līdzīgos jautājumos :)

 

Lai komentētu, nepieciešams autorizēties Reģistrējies
pece 4. aprīlis 2014 21:57

Meitai skolā var labot tikai un vienīgi nesekmīgas atzīmes un savā ziņā es to atbalstu, jo dzīvē jau arī nav n-tās iespējas, jāiespringst uz pirmo.

Par bērniem un darba dienas garumu, es esmu izbrīnīta ieraugot meitu 6 kl. mājās pirms 20:00, kā no rīta iziet 7:30 no mājas, pa dienu cairi skrienot nomiana somas, kaut ko uzkož un uz pulciņiem prom!

Sindy-Lu 4. aprīlis 2014 09:44

Mūzikas skolotāja arī mums ir tāda uz URĀĀ-paklausoties viņā rodās iespaids,kad mūzikas stunda ir svarīgākais priekšmets un ieguldījjums bērna nākotnē :D
Nošu burtnīcu šaurās līnijas mana puika rokai ir liels pārbaudījums :D viņš nevar trāpīt konkrētā ailītē un par to viņam gan nošu burtnīcā gan dienasgrāmatā raksta piezīmes-"Neprot no tāfeles norakstīt notis"-brīžiem nesaprotu kādus ģēnijus viņi sagaida no pirmklasnieka.Turklāt šī skolotāja nemitīgi apgalvo kad klase esot liela un viņa nespējot tikt galā un pieiet palīdzēt-tajā pat laikā viņai atliek laika lielākajai daļai audzēkņu ieskribelēt dienasgrāmatās piezīmes :D Amizanti :D
Piekrītu PECE teiktajam arī par tiem "rokdarbiem"-mūzikā piemēram aizvakar bērnam bija mājasdarbā izgatavot Bungas :D -nav jau grūti protams,bet ja pirmklasniekam pašam tas būtu jāizdara,nedomāju kad no tā kas labs sanāktu :D
Lielajai meitai (6klase) Vizuālajā mākslā bija jāizgatavo mūzikas instruments kas rada skaņu :D
Latvijas Vēsturē gaidāms kontroldarbs "Kas bija pirmais valsts prezidents un kurā gadā" Kas ir Ministrija un kurā gadā dibināt utt -16 lpp jālasa un jāatcerās visi skaitļi-viņa vakar sēž,lasa un raud -kā,lai es iekaļu visus tos skaitļus.
Tuvojās lielās ieskaites kurām cītīgi jāgatavojās+ tam visam kaudzēm mājasdarbu.Vienā dienā Latv.val 5 mājasdarbi +Literatūrā domraksts uz 2 A4 lapām +matemātikā darba burtnīcās 2lpp + Sociālajās jāizveido Movie Maker prezentācija,par džungļu iemītniekiem un tā tik uz priekšu.
Reizums liekās kad tiem bērniem smadzenes uzvārīsies.Tākā man skuķis pirms un pēc stundām konkrētās dienās iet labot sekmes kas pašai neapmierina un grib uzlabot vērtējumu+ vēl pulciņi-teikšu tā man liekās reizums bērnu darba diena ir garāka kā stādājošiem pieaugušajiem.Var jau būt kad tā tagad ir norma,bet vismaz man brīžiem liekās kad tas ir par traku.

Sindy-Lu 4. aprīlis 2014 09:25 Noelle

Tur jau tā lieta,kad puika bija pārsteigts tieši tā iemesla pēc,kad klases darbā netika šādi piemēri apskaidroti un mācīti

pece 3. aprīlis 2014 16:27

Man pirmklasnieks būs nākamgad, bet otrs ir ticis mazliet tālāk. Tas, kas ir jāsaprot, ka programma pēc kuras bērni mācās tagad atšķiras no tās, pēc kuras mācījos es. Reizēm kāds uzdevums no sākuma šķiet sarežģīts konkrētam vecumam, bet apskatoties kontekstu un to KĀ apgūst vielu un KAS tiek prasīts, tam ir zināma loģika.

Mani vairāk besī citas lietas:
1) 2-3 klase projekti sociālās zinībās, dabas zinībās un visās citās figņās, kur no bērna prasa vienam pašam nepaveicamas lietas un vecāki sacenšas gara darbos, par ko bērni saņem atzīmes un neviens nevērtē bērna ieguldījumu;
2) bezjēdzīgie mājasdarbi rokdarbos un vizuālajā, kas aizņem daudz laika un resursu (piem. papjemaše tehnikā darinātas maskas) - lai skolā dara ko tik vēlas, bet cerēt, ka blakus pulciņiem un mājasdarbiem nopietnos priekšmetos būs laiks ik vakaru stundām veltīt kam šādam, nu nez;
3) krievu valodas apmācības metodeika - lasīt bez sajēgas un trenēties mājās ideālā izrunā - kur lai pie velna bērns iemācās to ideālo izrunu, ja vecākiem tādas nav?

Noelle 3. aprīlis 2014 15:33

Sākumā gribēju rakstīt, ka laikā, kad mēs gājām skolā, uzdevumus ar nezināmajiem sākām rēķināt kādā 5.klasē (apmēram)... Tad paskatījos vēlreiz uz piemēru un pārdomāju savu rakstāmo, jo biju mazliet pārskatījusies :)
Ņemot vērā, ka šajā gadījumā X vietā var būt jebkurš skaitlis no 16 līdz 89, lai nevienādība būtu pareiza, uzdevuma mērķis laikam nav īsti tāds, kā tajos piemēros, ko mācījāmies vecākās klasēs kā 1.
Man pašai bērnu nav, līdz ar to grūti spriest par aktualitātēm mūsdienu izglītības tendencēs, bet ne jau vienmēr viss, ko bērnam māca/stāsta skolā, atspoguļosies darba burtnīcās. Varbūt tas ir no sērijas "cietais rieksts" uzdevums vai kāds cits bonusa uzdevums, vai arī, iespējams, skolotāja kaut ko šādā stilā ir stāstījusi stundās, lai gan nav šādu uzdevumu nodrukātajās darba burtnīcās...
Vienīgais, varētu būt jautājums par to, vai pirmklasniekam ir saprotams, kas no viņa šai gadījumā tiek prasīts, jo mums jau tiešā tas ir elementārs uzdevums. Taču atkal jau - bērni mūsdienās nereti ir tik "advancēti", ka dažreiz mute paliek vaļā. Tādā gadījumā - normāls uzdevums :)